به گزارش اکونا پرس،

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران امروز در همایش مجمع فرهنگیان ایران اسلامی حضور یافت و در این دیدار به همراه سایر اعضا به بررسی مسائل و مشکلات شهر تهران پرداختند.

 

او در این دیدار از بخشنامه‌های متعددی که از سوی وزارتخانه و ادارات برای مدارس ارسال می‌شود انتقاد و تاکید کرد، باید مدارس را راحت گذاشت تا توانمند شوند و زمینه اجرای تحول بنیادین را فراهم کنند.

 

باقری دو چالش بزرگ آموزش و پرورش کشور که بالاخص در شهر تهران با آن دست به گریبان هستیم را نخست کمبود نیروی انسانی و دوم فضای فیزیکی مدارس دانست و گفت: گزارشی در رابطه با وضعیت فضای آموزشی و پرورشی شهر تهران برای اعضای شورای شهر تهران تهیه و ارسال شده است. شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران و استان البرز بدترین وضعیت فضای فیزیک آموزشی و پرورشی و کمبود نیروی انسانی را دارند.

همچنین ارتقاء مدیریت منابع انسانی در شهر تهران جزو سیاست‌های اصلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است. اگر دانش‌آموز و اولیای آنها نباشد کار آموزش و پرورش به مشکل برخواهد خورد بنابراین باید اولیای دانش‌آموزان را وارد کار کنیم.

صرف نظر از گرایش‌های سیاسی چنین نشست‌هایی، باید به این مسئله پرداخت که با توجه به مشکلات متعدد مدارس در شهر تهران، برگزاری جلسات با معلمان و مدیران مدارس می‌تواند به رصد بهتر مشکلات و چاره‌اندیشی برای آنها کمک کند. البته انتظار می‌رود، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با سایر معلمان به ویژه  در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت هم جلساتی را برگزار کند تا آنها هم از مسائل و مشکلات خود سخن بگویند.

مدیران مدارس به ویژه در مناطقی از شهر که خانواده‌ها توانایی مالی کافی برای کمک‌های مردمی به مدارس ندارند با انواع مشکلات در تامین هزینه‌های مدرسه و از سوی دیگر آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر مدارس شده است، مواجهند؛ آیا مسئولان در ادامه دیدارهای خود، جلساتی را هم با آنها خواهند گذاشت؟

در سوی دیگر ماجرا نباید خانواده‌ها را هم فراموش کرد، به ویژه در فصل ثبت‌نام مدارس آنه با مشکلات متعددی مواجه شدند، آیا مسئولان آموزش‌وپرورش شهر تهران از مشکلاتی که برخی خانواده‌‌ها باید برای ثبت‌نام در مدرسه طی کردند، خبر دارند؟ به نظر می‌رسد با توجه به انواع ضعف‌ها و مشکلاتی که در بحث بازرسی و نظارت‌های آموزش وپرورش وجود دارد، دوران منتظر ماندن برای اینکه خانواده‌ای شکایت خود را ثبت کند و بعد به آن رسیدگی شود، گذشته باشد، در چنین شرایطی قطعا نظارت‌های آنلاین هم جواب نخواهد دادو به نظر می‌رسد در کنار نظارت‌های میدانی بازرسان، مسئولان هم باید گاهی سرکشی از مدارس داشته باشند تا از نزدیک در جریان مشکلات متعدد خانواده‌ها، مدیران و معلمان به ویژه در مدارس دولتی قرار بگیرند.