به گزارش اکونا پرس،

معصومه ابتکار در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: 2 سال گذشته بین 850 تا 900 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد که البته افزایش سهم بانوان از این اشتغالزایی به علت های گوناگونی مانند مشاغل خانگی یا خانوادگی بودن آن ها می باشد.
وی اظهارداشت : امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به صورت ویژه بر روی مشاغل خانگی متمرکز است و موضوع بیمه و برخی پشتیبانی های دیگر برای این مشاغل مانند بازنگری در مقررات فعلی و قوانین کار را هم در دست بررسی دارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: بین سه و نیم تا چهار میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که از جنبه اقتصادی به درآمدهای خودشان متکی هستند و بر این اساس پیگیر پشتیبانی و تقویت آن ها هستیم. 
وی اضافه کرد : همچنین دوره های مهارتی برای کارآفرینی زنان در کشور از سال گذشته تاکنون در حال اجراست که با توجه به شرایط اقتصادی هر استان، بانوان از این دوره ها استقبال کردند و جای امیدواری وجود دارد.
به گفته ابتکار طرح هایی در حوزه شرکت های دانش بنیان، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی برای زنان روستایی اجرا شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
وی به طرح گفت و گوی ملی خانواده اشاره و اضافه کرد : این مهم بنا بر ضرورت ها با همکاری دانشگاه ها شکل گرفت زیرا مراکز پژوهشی بر این باورند که کشور در حوزه خانواده به عنوان مهتمرین، امن ترین و الهام بخش ترین کانون زندگی بشری مشکلات زیادی دارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد : این مجموعه پیگیر موضوع مهارت های ارتباطی می باشد زیرا درون خانواده ها اختلال ارتباطی و سوء تفاهم زیادی وجود دارد، امکان و زمان گفت و گو کاهش یافته، کیفیت و توان شنیدن افراد دچارخدشه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، تاب آوری و توان افزایی بیشتری درون خانواده ها شکل گرفته و با اصلاح اختلال ارتباطی، گفت و گوی بین نسلی ارتقا یابد.
ابتکار همچنین به تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : این لایحه که 10 سال در کمیسیون مانده بود با پیگیری مجدانه دولت و همکاری مجلس تصویب شده که آمادگی هم برای اجرای آن وجود دارد که اکنون در انتظار تائید نهایی از سوی شورای نگهبان است.
وی افزود : یکی از محورهای تفاهم نامه امضا شده با وزیر دادگستری در هفته گذشته اجرایی شدن این لایحه بسیار مهم بود که بخشی از آن به موضوع تعریف خشونت و انواع آن، خشونت علیه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که به عنوان جرائمی جدید باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید دانست و اضافه کرد: رایزنی ها و نشست های بسیاری با قوه قضائیه برگزار شده که امید می رود با تائید این لایحه از سوی رئیس آن قوه و اجرای آن جامعه در برابر خشونت ها و آسیب ها آرامش بیشتری داشته باشد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 جمعیت کشور افزون بر 79 میلیون نفر است که مردان ۵۱ درصد و زنان ۴۹ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.