به گزارش اکونا پرس،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  از حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون متبوعش طی هفته جاری خبر داد و گفت: ارائه گزارشی از وضعیت مدارس و میزان آمادگی آنها برای شروع سال تحصیلی یکی از دلایل کمیسیون آموزش برای دعوت از آقای بطحایی است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای بطحایی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه‌های وزارتخانه متبوعش را برای سال تحصیلی 98-97 ارائه می‌دهد، افزود: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان از دلایل اصلی دعوت از آقای بطحایی است؛ اجرای این نظام از اولویت اصلی کمیسیون آموزش است بنابراین مقرر شد وزیر آموزش و پرورش توضیحات لازم در این خصوص را ارائه دهد.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بایستی تا اوایل مهر ماه در اختیار مجلس قرار می‌گرفت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از برنامه‌های مهم قانون برنامه ششم توسعه است درحالیکه از سال 96 تاکنون اقدام چندانی در این زمینه انجام نشده براساس وعده‌های وزیر آموزش و پرورش لایحه این نظام بایستی تا اوایل مهر ماه در اختیار مجلس قرار می‌گرفت بنابراین آقای بطحایی باید با حضور در کمیسیون فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را توضیح دهد.

نظام رتبه بندی معلمان می‌تواند تا حدودی مشکلات مالی و معیشتی فرهنگیان را رفع کند

به زعم سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اجرای نظام رتبه بندی معلمان می‌تواند تا حدودی مشکلات مالی و معیشتی فرهنگیان را رفع کند.

تبیین وضعیت آمایش آموزش عالی کشور در دانشگاه‌ها دلیل حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش

وی با اشاره به حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات، خاطرنشان کرد: آقای غلامی به منظور تبیین وضعیت آمایش آموزش عالی کشور در دانشگاه‌ها، نحوه گسترش دانشگاه‌ها، ایجاد رشته‌های جدید و... به کمیسیون آموزش می‌آید.

این نماینده مردم مجلس با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها از حداکثر توان خود برای آموزش استفاده نمی‌کنند، یادآور شد: وزیر علوم برنامه‌های آموزش عالی برای سال تحصیلی 98-97 را با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشریح می‌کند.

در برنامه ششم توسعه بر مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید شده و بایستی تمامی سیاست‌گذاری‌ها متناسب با این اهداف باشد

پیام نور تنها دانشگاهی که در تمامی شهرستان‌ها نمایندگی دارد

میرزاده همچنین دعوت از رئیس دانشگاه پیام نور جهت ارائه گزارش و تشریح موانع و مشکلات آن دانشگاه را به عنوان دستور کار دیگر کمیسیون متبوعش در روز سه‌شنبه عنوان کرد و خاطرنشان کرد :پیام نور تنها دانشگاه دولتی است که در تمامی شهرستان‌ها نمایندگی دارد بنابراین رئیس این دانشگاه باید گزارشی از مشکلات موجود ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس استماع گزارش رئیس دانشگاه علمی و کاربردی را یکی دیگر از دستور کارهای کمیسیون آموزش در هفته جاری عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بر مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید شده و بایستی تمامی سیاست‌گذاری‌ها متناسب با این اهداف باشد.