به گزارش اکونا پرس،

سید محمد بطحایی در هشتمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید که در سالن دعای ندبه سازمان بهشت زهرا برگزار شد اظهار کرد: نام و یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی را گرامی می‌داریم. ما به حضور جوانان در آینده امید بیشتری داریم و قطعا این جوانان با درس عشق و از خودگذشتگی و ایثار و فداکاری آینده روشنی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حضور در چنین مراسمی و تقارن این مراسم با آغاز سال تحصیلی حتما و حتما ما را از دعای 36 هزار دانش‌آموز و نزدیک به 5 هزار معلم شهید در پی خواهد داشت. معلمان و دانش‌آموزانی که جان خود را برای پایداری نظام فدا کردند.

بطحایی به اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آنچه را که ما باید به دنبال آن باشیم از خودگذشتگی و ایثار برای کشور است. آنچه که باید تمرین کنیم، تمرین از خودگذشتگی برای دیگری و کشور و آموزه‌های دینی است و آموزش و پرورش به این سمت حرکت خواهد کرد و هدفش از خودگذشتگی و تمرین ایثار برای کشور است و امیدوارم به برکت دعای خیر شهدا بویژه دانش‌آموزان و معلمان شهید به این جایگاه و به این هدف برسیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نواختن زنگ دانش‌آموز شهید کار بسیار پسندیده‌ای است و این بهانه خوبیست که ما در چنین روزی و در اولین روز مدرسه به یاد دانش‌آموزان و معلمان شهید باشیم.

بطحایی در پایان گفت: انشاءالله سال تحصیلی 97 - 98 سالی پربرکت برای دانش‌آموزان باشد و امیدوارم نظام تعلیم و تربیت ما از برکات این ایام و دعای شهدا بهره‌مند شود.