به گزارش اکونا پرس،

داوود محمدی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت ارسال لایحه نظام جامع رتبه بندی به مجلس، پیش از ارائه لایحه بودجه 98، عنوان کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را ملزم به رتبه‌‎بندی معلمان کرده و این لایحه نیز در حال حاضر در هیأت دولت در دست تدوین و بررسی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد این لایحه تا 15 آذرماه یعنی زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تا ردیف بودجه‌ای برای این مهم در قانون بودجه در نظر گرفته شود.

وی افزود: با تصویب این لایحه فعالیت معلمان رتبه بندی می‌‎شود و حقوق و مزایای معلمان اساس مدرک تحصیلی، سابقه‌کاری، ابتکار، خلاقیت و میزان رضایتمندی از کارشان رتبه‌بندی می‌شوند و دستگاهی که این موارد را تشخیص می‌‎دهد را نیز آیین‌نامه‌های اجرایی لایحه مذکور مشخص می‌کنند.

نمایندگان در جزئیات لایحه برای بهبود اوضاع معلمان پیشنهاداتی دارند

محمدی اضافه کرد: البته در خصوص جزئیات این طرح نمایندگان نیز نظراتی در جهت بهبود اوضاع معیشتی معلمان دارند که این مورد نیز نیاز به اختصاص ردیف بودجه در بودجه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بر اساس پیش نویس اولیه لایحه و اظهارات وزیر آموزش و پرورش در این خصوص در لایحه مذکور، معلمان در 5 طبقه رتبه‌بندی می‌شوند که علاوه بر مزایایی مالی، جایگاه اجتماعی‌شان نیز مشخص خواهد شد.