روز گذشته تعدادی از این بازنشستگان از استان‌های گیلان، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شیراز، گرگان، تهران و… در محل دانشگاه فرهنگیان در اعتراض به تاخیر در پرداخت‌ پاداش‌ها تجمع کردند و در دیداری با ریاست دانشگاه خواستار پیگیری جدی‌تری در این زمینه شدند.

دودگانه یکی از بازنشستگان معترض به تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت به خبرنگار ایلنا گفت: من به امید اینکه با پاداش پایان خدمت بتوانم برای دخترانم که در شرف ازدواج هستند، جهیزیه تهیه کنم، درخواست بازنشستگی دادم، اما حدود یک سال و نیم است که هیچ خبری از این پاداش‌ها نیست و این پول دیگر ارزش یک سال پیش را ندارد. من پیش از این می‌توانستم یک یخچال را پنج میلیون تومان بگیرم، اما الان باید همان یخچال را ۱۵ تا۲۰ میلیون تومان بخرم، در حالی که کل این پاداش ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است. این پنجمین بار است که برای گرفتن پاداش‌ها تجمع می‌کنم، اما هیچ فایده‌ای نداشته است.

کاری یکی دیگر از بازنشستگان کادر اداری دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: الان حدود ۱۸ ماه است که بازنشست شدیم و برای گرفتن پاداشی که حق و حقوق زن و بچه‌هایم است، هر بار به اینجا می‌آییم، اما هیچ جوابی به ما نمی‌دهند و می‌گویند، این مساله به ما مربوط نیست و به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، در حالی که آموزش و پرورش می‌گوید، این مساله مربوط به دانشگاه فرهنگیان است. متاسفانه ما با همه اعتراض‌هایی که کرده‌ایم، تاکنون به هیچ نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم. سال ۹۶ بازنشسته شدم و بعد قول دادند که در روز ۱۲ اردیبهشت (روز معلم) پاداش‌‎ها را پرداخت کنند، اما در نهایت گفتند، بودجه نداریم و نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

حاجیان از بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران در این رابطه بیان کرد: اولین جلسه ما ۱۶ آذر ۹۶ بود که فقط سه نفرمان آمدیم و قول دادند تا قبل از عید پاداش‌ها را پرداخت کنند، اما فقط ۲۰ میلیون تومان پرداخت کردند. همیشه به ما می‌گویند، پیگیری می‌کنیم اما الان ۱۹ ماه است که هنوز در حال پیگیری هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در پاسخ به اعتراضات، پیگیری جدی خود برای حل این مشکل را اعلام کرد و در ارتباطی تلفنی با سازمان برنامه و بوجه از آنها خواست که سریع‌تر مساله پاداش پایان خدمت فرهنگیان را در دستور کار قرار دهند.

حسین خنیفر در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: همانطور که پیش‌تر آقای نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، پاداش‌ها طی چند روز اخیر پرداخت خواهد شد. به ما هم تکلیف کردند که شماره ملی، شماره حساب و اسامی این افراد را برای آنها ارسال کنیم و بعد اعلام کردند که تا چند روز دیگر پاداش‌ها واریز می‌شود. این پول هم دست ما نیست که برایشان واریز کنیم، وگرنه تا الان این اتفاق افتاده بود. آقای نمکی هم پیش‌تر در حضور بازنشستگان به آنها قول داده بود، مشکل‌شان حل خواهد شد. ایشان هم کسی نیست که زیر قولش بزند، پول هم ظاهرا تخصیص یافته، اما هنوز به حساب بازنشسته‌ها واریز نشده است.

وی ادامه داد: اسامی، شماره ملی و شماره حساب بازنشستگان به ستاد اعلام شده تا پاداش مستقیما به حسابشان واریز شود. در تاریخ ۱۱ شهریور آقای نمکی اعلام کردند که به زودی پول‌ها واریز می‌شود، اما به خاطر وضعیت اقتصادی، پرداخت پاداش‌ها با تاخیر مواجه شده است، اما در تماسی که با ایشان داشتیم، او قول داد تا چند روز آینده یعنی در این هفته یا هفته بعدی پرداخت‌ها انجام شود. دانشگاه ما تقریبا وظیفه خودش را در این زمینه انجام داده است، آقای نمکی در سازمان برنامه و بودجه هم به صراحت اعلام کرده، پرونده این افراد امضا شده و به خزانه رفته و حالا به مرحله واریز از سوی خزانه رسیده است.

حاجیان یکی از بازنشستگان بعد از اتمام تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از جلسه با آقای خنیفر به خزانه و سازمان مدیریت رفتیم و با آنها صحبت‌هایی داشتیم، مبنی بر اینکه ۱۹۸ بازنشسته دانشگاه فرهنگیان در طی ۱۸ ماه اخیر نتواستند، پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی‌شان را بگیرند و آنها به ما قول دادند که پرداخت پاداش‌ها از فردا یعنی دوشنبه ۹ مهر ماه ۹۷ آغاز خواهد شد.