به گزارش اکونا پرس،

وی با اشاره به اینکه سه دوره  توانمندسازی برای معلمان در نظر گرفته شده است،  ادامه داد: در دوره اول کلیات روش ها و فنون تدریس، در دوره دوم آشنایی با سند تحول بنیادین و در دوره سوم آموزش‌های تخصصی متناسب با هر دوره و رشته  تحصیلی  تدریس می‌شود که به طور کلی تحت ۲ عنوان دوره های بدو و ضمن خدمت تعریف شد؛ دوره بدو خدمت همان کلیات روش تدریس و دوره ضمن خدمت اطلاعاتی است که معلم در طول سال تحصیلی نیاز دارد.

زینی وند بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از معلمان غیردولتی دوره های تربیت معلم را نگذرانده اند بنابراین اگر قرار به تدریس این افراد باشد باید برای حضور در کلاس درس به اطلاعات لازم اشراف پیدا کنند حتی اگر معلم یک روز در کلاس درس تدریس کند و اگر تا امروز این کار انجام نشده، کوتاهی بوده است

فعالیت در مدارس غیردولتی حق استخدام قانونی ایجاد نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه طبق قانون،  تدریس و فعالیت در مدارس غیردولتی حق استخدامی برای فرد ایجاد نمی‌کند، گفت: با این وجود، اصل بر این است تا هر کسی در مدارس غیردولتی حاضر می شود اطلاعات و فنون معلمی را بداند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: تاکنون ۵۵ هزار معلم و ۲۵ هزار نفر از کارکنان مدارس را در این آموزش‌ها طی تابستان امسال تحت پوشش داشتیم و این دوره ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

زینی وند با اشاره به اینکه  دوره های توانمندسازی برای دوره ابتدایی تا پایان اسفند در نظر گرفته شده است؛ افزود: با توجه به این برنامه ریزی، معلمان دوره ابتدایی تا پایان اسفند باید آی دی کارت تدریس را داشته باشند یعنی حداقل ۲ دوره آموزشی را پشت سر گذاشته باشند.

جمع آوری اطلاعات نیروی انسانی مدارس غیردولتی

وی در پاسخ به این سوال که برای مطالبات معلمان همچون دریافتی استاندارد معلمان غیردولتی چه اقدامی انجام می‌شود، گفت: حقوق معلمان غیردولتی باید تابع قوانین وزارت کار از سوی موسسان پرداخت شود و برای اینکه امسال موضوع حق الزحمه معلمان متناسب با تلاش آنها باشد سامانه ای تحت عنوان سامانه «سنام» را راه اندازی کردیم که تمام اطلاعات نیروی انسانی مدارس غیردولتی، مدارس آموزش از راه دور و هیئت امنایی را جمع آوری می کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: شاید امسال نتوانیم این اطلاعات را کامل کنیم اما برای شهریه سال آینده مدارسی که این اطلاعات را وارد نکنند از حیث محاسبه شهریه برای مدرسه دچار مشکل خواهند شد.