به گزارش اکونا پرس،

داود محمدی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص عدم استفاده از ظرفیت معلمان کشور در تربیت نیروی ماهر و کاربلد در دوره های فنی و حرفه ای گفت: مشکلاتی که امروز آموزش و پرورش را دربرگرفته، سبب شده که بیشتر معلمان در کشور زمان خود را برای رفع مشکلات خود صرف کنند و در کلاس های درس از تمرکز لازم برخوردار نباشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه اغلب معلمان بجای اینکه تمام ذهنیات خود را کلاس درس و تدریس قرار دهند، بدنبال رفع مشکلات اقتصادی خود هستند و بعد از اتمام موظفی خود، هیچ برنامه ای برای تدریس ندارند و بجای اینکه بصورت اضافه کار، تدریس کنند، به کارهای دیگر مشغول هستند.  

وضعیت اقتصادی معلمان پاسخگوی هزینه های آنها نیست

وی ادامه داد: در سال های گذشته مطالبات فرهنگیان از وزارت آموزش و پرورش سبب شده که مشکلات اقتصادی معلمان بیش از گذشته شده و این قشر که دریافتی های نسبتا کمی دارند، نتوانند پاسخگوی نیازهای خانواده خویش باشند که سبب هدر رفتن استعدادهای آنها در تعلیم و تربیت دانش آموزان و نسل های آینده شده است.

عدم تربیت نیروی ماهر در آموزش و پرورش به دلیل مشکلات اقتصادی

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: متاسفانه نبود نیروی کاربلد و ماهر در کشور نیز بدلیل عدم استفاده از ظرفیت معلمان در تربیت دانش آموزان دوره های فنی و حرفه ای  است زیرا اغلب مدارس فنی و حرفه ای با مشکلات زیادی مواجه هستند که باعث بوجود آمدن چنین وضعی در کشور شده است.

روند آموزشی در آموزش و پرورش باید تغییر کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش موظف است که نیازهای معلمان که تربیت کننده نسل های بعدی کشور هستند، برطرف کرده  و در حل مشکلات اقتصادی آنها راه حل های عملی درنظر بگیرد زیرا وضعیت آموزشی در کشور باید تغییر کند و به یک روند رو به جلو و مثبت تبدیل شود.