به گزارش اکونا پرس،

مهدی مجیدی‌فر در خصوص اعتراض معلمان اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده، کلیه کلاس‌های مدارس استان دایر و معلمان در کلاس‌ها حضور داشتند. اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارند.

وی افزود: یک نمونه ازآن عکس دسته‌جمعی معلمان در نوروز۹۶ بوده است. این عکس‌ها را کانال‌های تلگرامی که علیه نظام‌جمهوری اسلامی موضع دارند، به نام اعتراض معلمان پخش می‌کنند.

مجیدی‌فر در خصوص مشکلات آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: قطعا کاستی‌هایی درخدمات رفاهی، معیشتی و… وجود دارد اما این کاستی‌ها سبب نمی‌شود که به این‌گونه حرکات دامن بزنیم. معلمان ما نیز بسیار هوشیارتر از این هستند که به این حرکات دامن بزنند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک خانواده است و قطعا اگر مشکلی باشد در درون خانواده حل خواهدشد. این موضوعات ما را از هدفی که داریم دور خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان‌رضوی یادآور شد: در مجموعه آموزش‌و‌پرورش کل کشور در سال‌های اخیر اقداماتی که برای پرداخت معوقات معلمان در طی سال‌های اخیر تقریبا بی‌نظیر است. در استان خراسان رضوی هیچ بدهی بابت پاداش خدمت معلمان نداریم. یک بخشی از مطالبات معلمان در سال ۱۳۹۶ که رقم بسیار زیادی نیست، برای معلمان ما مشکل ایجاد کرده است.

مجیدی‌فردر خصوص پرداخت همین معوقات خاطرنشان کرد: این موضوع اعتبارات دولتی است و مسئله باید کشوری حل شود. اعتبارات باید از سمت دولت پرداخت شود که در استان برای بخش معلمان آن را منظور کنیم .

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در آموزش و پرورش در شرایط دشوار اقتصادی امروز این است که کم‌تر مشکلی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان ایجاد شود چرا که ارتقاء آموزش و پرورش موجب توسعه همه جانبه کشور است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان‌ رضوی تصریح کرد: ما منکر کاستی‌ها نیستیم و باور داریم رشد فرهنگی، معیشت و خدمات باید بیشتر شود. به این نکته نیز باید توجه‌کرد که درهمین دولت افزایش حقوق معلمان و خدمات خوبی برای بخش فرهنگی داشته‌ایم که در کنار آن سعی شده است دانش‌آموزان فراموش نشود.