به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سید محمد بطحایی در آئین افتتاح  مدرسه  شهدای دانایی ویژه اتباع خارجی در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد شهرستان ورامین ، اظهار کرد:  ما امروز این مدرسه را به یاد کودکان افغانستان، یمن و سوریه که در جنگ جان خود را از دست داده اند به صورت نمادین افتتاح می کنیم.

وی افتتاح هر کلاس درس را گشودن راه جدیدی برای رسیدن به دانایی بر شمرد و تصریح کرد: ممکن است این مدرسه کوچک باشد اما هر کلاس درس آن راهی را به سمت معرفت وعلم می گشاید و مسیر پیشرفت و ترقی را به سمت معرفت هموار می کند.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: به لطف خداوند و همت خیرین مدرسه ساز،۸ هزار باب کلاس درس در مهرماه جاری افتتاح کردیم و۲هزار باب کلاس دیگر  نیز تا قبل از پایان سال ۹۷ افتتاح می کنیم  و با وجود شرایط  نامطلوب اقتصادی، خیرین مدرسه ساز همت کردند و ما موفق شدیم امسال ۳ هزار باب کلاس درس بیشتر از آمار سال قبل به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: این افتخار ماست که بگوئیم  دانش آموزان اتباع خارجی هیچ تفاوتی با دانش آموزان ایرانی ندارند و همان شرایط و امکاناتی را در حین  تحصیل دارند که دانش آموزان ایرانی دارند.

بطحایی خاطرنشان کرد: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و صدایشان  در این خصوص همواره بلند است، چنین امکاناتی که ما در اختیار اتباع قرار می دهیم ،آنها در اختیار  اتباع نمی گذارند و دانش آموزان اتباع خارجی را در کمپ های ویژه پناهندگان نگهداری می کنند و معتقدند اتباع خارجی نباید از امکانات  دانش آموزان خودشان برخوردار باشند.

وی ادامه داد: در اینکه هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی در برخورداری از امکانات تحصیلی نیست بر خود می بالیم و بر اساس آموزه های دینی مان آن را یک فضیلت می دانیم .

عضو کابینه تدبیر وامید تصریح کرد: با  توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و همچنین براساس  آموزه های دینی، بر توسعه پوشش تحصیلی اتباع خارجی تلاش خواهیم کرد۰

وی از پذیرش دانش آموزان اتباع خارجی در بیش از  یک سوم مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت می کند  و در این مسیر، نیروی انسانی بسیار مهم و نقش کلیدی دارد و تلاش کردیم تا شایستگی ها و انگیزه معلمان را افزایش دهیم .

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در گام اول  تحول، مدیریت آموزشگاه  را هدف گذاری کردیم ودر این راستا ۴ برنامه را پیش بینی کردیم و پس از اجرای آزمایشی این برنامه ها در برخی استان ها، از اول  مهر ماه در سراسر کشور برنامه های مربوط به مدیریت مدارس را اجرایی کردیم