به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شاتا، حسن صادقی، مشاور وزیر در امور کارگری در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد گفت: با همکاری و همگرایی می‌توان شرایط موجود واحد‌های درگیر را تا حد زیادی بهبود بخشید و همچنین از بروز چنین آسیب‌هایی در آینده جلوگیری کرد.

همچنین در این جلسه شناسایی آسیب‌های نوپدید در چهارچوب قوانین، مقررات و اختیارات به عنوان اولویت سیاست‌گذاری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد.

در ادامه جلسه افزایش ضریب سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف از طریق مطالعه در زمینه شناخت پدیده‌ها، مسائل و آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ تدابیر و سیاست‌های پیشگیرانه مورد بررسی قرار گرفته و همکاری مراجع ذی‌ربط در راستای این اقدامات ضروری اعلام شد.

در همین راستا مقرر شد تعامل، هماهنگی و همکاری با بخش‌های اجتماعی سایر دستگاه‌ها، مجامع، کمیسیون‌ها، شوراها و کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، این همکاری جهت تسهیل برنامه‌ریزی و تنظیم خط مشی‌ها در راستای هدف مورد نظر کارگروه که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است، انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در همین راستا نقش نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد فعال نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و بر نقش این نهاد‌ها تاکید شد.

در ادامه، تهیه بسته‌های آموزشی پیشگیری از بروز یا تشدید آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا اجرای طرح فراگیر ایجاد و ارتقای خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی در جامعه هدف نیز طرح و بررسی شد.

در پایان این جلسه کلیه معاونت‌ها وسازمان‌های مربوط آمادگی خود را جهت همکاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این مورد اعلام کردند و پیشنهادات و مسائل طرح شده در جلسه نیز به دبیرخانه کارگروه جهت بررسی ارسال شد.