به گزارش اکونا پرس،

تیرماه امسال بعد از انتشار لیست خبرنگارانی که از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری استفاده کردند، نام سید سبحان بطحایی فرزند محمد هم در این لیست قرار داشت.

شهرداری تهران به منظور شفافیت در نحوه اهدای سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران و روزنامه نگاران، با طراحی سامانه‌ای، اسامی تمامی کسانی که به عنوان اصحاب رسانه برای آن‌ها مجوزتردد به محدوده طرح ترافیک صادر شده را اعلام کرد.

در ردیف ۳۰۸ این لیست نام سید سبحان بطحایی فرزند محمد درج شد که در همان زمان در رسانه ها اعلام شد این فرد فرزند وزیر آموزش و پرورش است که از سهمیه خبرنگاری برای گرفتن طرح ترافیک استفاده کرده است.

این خبر ذاتا مشکل نداشت چرا که اگر فرزند وزیرآموزش و پرورش خبرنگار است، می تواند مثل بقیه خبرنگاران از سهمیه خبرنگاری برای طرح ترافیک استفاده کند اما در طوال ماههای گذشته خبرهایی در رسانه ها منتشر شده که خبرنگار بودن فرزند وزیر آموزش و پرورش را با ابهامات جدی روبرو می کند.

در مرداد امسال با راه اندازی هشتگ فرزند کجاست؟، مطلبی در این زمینه در رسانه ها با تیتر «پاسخ وزیر آموزش و پرورش ایران به هشتگ فرزند کجاست»؟ منتشر شد.

در این مطلب که بازتاب هم داشت به نقل از وزیر آموزش و پرورش آمده بود: «دو فرزند دارم؛ فرزند اولم دختر و خانه‌دار است و پسرم نیز مشغول درس خواندن و گذراندن خدمت سربازی است. تا کنون فرزندانم به جز عتبات عالیات به کشور خارجی، سفر نکرده‌اند».

وزیر در اینجا اولا نمی گوید که فرزندش خبرنگار است . در ثانی اگر فرزند وزیر در حال درس خواندن و گذراندن سربازی است، چگونه از طرح ترافیک خبرنگاری استفاده کرد؟. آیا فرزند وزیر هم خبرنگار، هم مشغول درس خواندن و هم در حال گذراندن سربازی است؟.

البته جالب تر اینکه در اسفند سال گذشته وزیر آموزش و پرورش به همراه پسرش در همایش بیماریهای نادر شرکت کرد.

بعد از این همایش ویدئویی تحت عنوان «درخواست فرزند وزیر آموزش و پرورش از پدرش و واکنش دکتر بطحائی» در فضای مجازی منتشر شد که در این ویدئو خبرنگار صداوسیما به وزیر می گوید الان شب عید است آیا حقوق به موقع است؟ که وزیر جواب می دهد به موقع است. خبرنگار سپس از طلبه جوان که کنار دست وزیر ایستاده است و ظاهرا سید سبحان فرزند وزیر هم است، سوال می پرسد که وی می گوید همیشه وقتی خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش را می بینند از موضوعات مالی سوال می کنند، یک دفعه هم از کیفیت آموزشی و تحول سوال کنید.

خبرنگار در این حین از وزیر می خواهد در این زمینه توضیح دهد که وزیر با خبرنگار خداحافظی می کند.

در این ویدئو مشخص می شود که فرزند وزیر، طلبه جوان است. اولین سوال این است که مگر طلبه ها به سربازی می روند که وزیر می گوید فرزندش سرباز است؟.

همچنین اخیرا در فضای مجازی خبری منتشر شد که فرزند وزیر معاون یک موسسه با حقوق بیش از چهار میلیون بود.

 

هر چند صحت این خبر هنوز تائید نشد اما سوال این است که فرزند وزیرآموزش و پرورش بالاخره مشغول چه کاری است است؟ خبرنگار؟ طلبه ؟ سرباز؟ و یا معاون یک موسسه؟.

الف این آمادگی را دارد تا توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص ابهامات موجود درباره فرزندش را منتشر کند.