به گزارش اکونا پرس،

احمد همتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فروش داروهای مارکدار بویژه مُسکن‌ها و آرام بخش‌ها در سوپرمارکت‌ها، گفت: فروش هر گونه دارو در سوپرمارکت‌ها یک تخلف قانونی است و باید وزارت بهداشت و درمان و اصناف بر روی این موضوع نظارت جدی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس تصریح کرد: اصناف باید همیشه بر روی زیر مجموعه مربوط به خود نظارت و مدیریت داشته باشند تا در صورت فروش هرگونه محصول غیر مرتبط برخورد جدی انجام دهند.

تداوم این رویه، کنترل را سخت می‌کند

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی مراجع قضایی هم می‌توانند در بحث فروش دارو در سوپرمارکت‌ها ورود کنند، اظهار کرد: بخش بازرسی باید با سرکشی در سوپرمارکت‌ها، در صورت وجود هر گونه دارو بویژه گروه آرامبخش‌ها برخورد شدیدی داشته باشد زیرا اگر این رویه در تمام سوپرمارکت‌های کشور متداول شود، دیگر کنترل و مدیریت آن سخت خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه قطعا واکنش مردم به اینگونه موارد تعیین کننده است، بیان کرد: فرهنگ مردم باید به نحوی باشد که بدانند سوپرمارکت محل فروش دارو و امثال اینها نیست و اگر آنها از فروش دارو در این مراکز استقبال کنند به نوعی به این موضوع دامن می‌زنند.

همتی تصریح کرد: افکار عمومی در صورت بروز واکنش منفی به فروش دارو در سوپرمارکت‌ها به نحوی در موضوع کنترل و برخورد کمک کرده‌اند اما مسئولان در بخش‌های دولتی و خصوصی موظف به نظارت و کنترل هستند و باید به وظایف خود به درستی عمل کنند./