حجت الاسلام ذکریا نیکویی در گفت‌وگو با اکوناپرس، با اشاره به اینکه رسالت رسانه‌ها همانند رسالتی است که خداوند بر دوش پیامبران گذاشته است اظهار داشت: صدق در گفتار از رسالت پیامبری است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در دنیای امروزی باید از حواشی و پراکنده گویی دوری کنند و یک اصل را محور خود قرار دهند افزود: واقعیت گویی بسیار خوب است اما هر واقعیتی نباید در جامعه بازگو شود.

این فعال حوزه دیپلماسی اقتصادی خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها با بزرگنمایی و بیان برخی از واقعیت‌های پشت پرده تلاش در بدبین کردن و کم کردن اعتماد به نفس مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند که این امر خود یک خیانت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید مصلحت اندیش باشد افزود: رسانه مورد استفاده عموم مردم است و عموم با تمامی گرایش‌ها و تفکرات مختلف، با رسانه‌ها رابطه مستقیم دارند و اصل مصلحت اندیشی به واسطه این امر بسیار مهم تلقی می‌شود.

حجت الاسلام نیکویی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها برای برندسازی خود نباید از هر گفتاری استفاده کنند خاطرنشان کرد: امروزه برخی از رسانه‌ها در مجموعه خود از تیترهایی استفاده می‌کنند که خلاف شئون نظام مقدس اسلامی است.

وی مصلحت اندیشی را اساس کار رسانه دانست و افزود: هوشیاری، صدق در گفتار و مصلحت اندیشی در یک مجموعه رسانه‌ای، یک رسانه حرفه‌ای و مطلوب را در جامعه به وجود می‌آورد.

نیکویی با اشاره به اینکه قدرت در اسلام به معنای پول و نفت و توان مالی نیست تصریح کرد: قدرت به این است که انسان با شجاعت و دلیری با واقف بودن به این امر که ممکن است جان خود را از دست دهد باز در صحنه نبرد حاضر می‌شود.

حجت الاسلام نیکویی با اشاره به اینکه آن‌چه که می‌تواند کشور ما را در عظمت و قدرتی که امروزه دارد ثابت قدم نگه دارد مقام معظم رهبری است تصریح کرد:  ایشان کسی هستند که در بالای قله انقلاب نظاره‌گر و پشتیبان و حامی است و هرگز اجازه طمع دشمن به انقلاب  و میهن اسلامی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به این‌که اگر پشتیبان ولایت باشیم در تمامی عرصه‌ها و تمامی ابعاد می‌توانیم رهرو راه شهادت باشیم خاطرنشان کرد: عاقبت حرکت در خط ولایت سعادت، پیروزی و سربلندی است.