به گزارش اکونا پرس،

دکتر سیدعلی جواد موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،‌ با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سال گذشته در حوزه مشارکت های مردمی فعالیت‌های زیادی داشته است، گفت: در سال 96 سعی شد تا با سازمان های مردم نهاد ارتباطات بیشتری داشته باشیم.در این راستا و تا حدودی با تقویت ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد توانستیم بسیاری از فعالیت‌ هایی که بر عهده وزارت بهداشت است را به این سازمان‌ها محول کنیم.

وی گفت: در حال حاضر مقدمات ایجاد دو سازمان مردم نهاد در این دانشگاه فراهم شده اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه مولفه های اجتماعی موثر به سلامت، اظهار کرد: در سال گذشته مولفه‌هایی که بر سلامت جامعه موثرند در دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی شده است و در جلساتی با فرمانداری های استان ها شرکت داشته‌ایم. همچنین در جلسات استانی مبارزه با مواد مخدر شرکت داشته‌ایم.

دکتر موسوی اظهارکرد: تلاش کرده‌ایم در سال 96 اعضای هیات علمی و دانشجویان را با مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت آشنا کنیم و فعالیت‌های خود را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تاسیس سازمان های مردم نهاد در سال 97 ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند در سال پیش رو سازمان های مردم نهادی بیشتری را در حوزه‌های اجتماعی و دانشگاهی تاسیس کند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:  خوشبختانه در سال گذشته در حوزه فعالیت های اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی ایران چالش مهمی نداشته‌ایم و مهمترین برنامه ما در سال آینده این است که بتوانیم در حوزه آگاهی بخشی سلامت در این دانشگاه فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.