به گزارش اکونا پرس،

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا به پیش بینی وضعیت آب و هوای  کشور طی سه روز آتی پرداخت و اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز گذشته از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده در روز جمعه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب غرب،دامنه های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز بتدریج در سواحل خزر و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز غربی مرکزی و از اواخر وقت در دامنه های البرز شرقی سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید ، گاهی گردوخاک و در نقاطی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: این وضعیت در روز شنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی، برخی نقاط خراسان رضوی و به صورت بارش پراکنده در برخی نقاط کرمان، فارس، بوشهر و یزد پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در روز یکشنبه بارش پراکنده در برخی نقاط خراسان شمالی،  کرمان و سواحل مرکزی خزر رخ خواهد داد. همچنین بارش در روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات البرز به صورت برف پیش بینی می‌شود. شدت بارش در روز جمعه در آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی،‌کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، اردبیل، گیلان، قزوین و شمال استان‌های البرز و تهران و در روز نبه در گلستان و خراسان شمالی است و برای این مناطق آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه در روز جمعه به سبب وزش باد شدید بر روی عراق پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید در خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیش بینی می‌شود گفت: از لحاظ دمایی از ظهر جمعه ابتدا کاهش دما از سمت شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دما در نوار شمالی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش دما از ظهر جمعه و روز شنبه در سواحل خزر و اردبیل بین 10 تا 15 درجه و روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق بین 12 تا 18 درجه است. شنبه و یکشنبه خلیج فارس و از ظهر جمعه و روز شنبه دریای خزر مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پیش بینی وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه است و بیشترین میزان دما 28 و کمترین میزان دما در روز جاری در تهران 18 درجه خواهد بود. فردا نیز آسمان تهران نیمه ابری و پس فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد است.