محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت تدوین و تصویب قانون خاص اداری مالی برای فرهنگیان گفت: این اتفاق ضروری و مهم است زیرا نباید به معلم نگاه کارمندی داشت بلکه به آنها باید در قالب قشری نگاه کرد که وظیفه تربیت یک نسل و آینده‌سازان کشور را بر عهده دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم نیست قانون جدا برای این موضوع پیگیری شود بلکه ذیل نظام رتبه بندی معلمان به آن توجه شود؛ یعنی در دولت نظام رتبه‌بندی به گونه‌ای تصویب شود که دغدغه‌های مالی و معیشتی فرهنگیان برطرف شود.

زمان‌بندی برای اجرای قانون درباره وضعیت مالی فرهنگیان

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه‌ای که دولت وعده داده به زودی در قالب رتبه‌بندی معلمان به مجلس تقدیم کند، باید این نگاه ویژه را به فرهنگیان و معلمان داشت تا هم از نظر جایگاه و منزلت اجتماعی، سطح ویژه‌ای داشته باشند و هم از نظر معیشتی بهبود پیدا کنند.

وی درباره اعتبارات لازم برای این موضوع نیز توضیح داد: لازم نیست دولت حتما یک ساله این کار را انجام دهد؛ مهم برنامه‌ریزی آن است که باید مصوبه دولت به مجلس بیاید و مراحل آن را طی کند در حالی که برای اجرا ممکن است زمان‌بندی داشته باشیم.

گرفتاری مالی معلمان مانع جدی در مسیر اجرای سند تحول

زاهدی با اشاره به آسیب قرار گرفتن قشر فرهنگی ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: باید مسئولان به معلمان نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا او باید در زمانی که به کلاس می‌رود بتواند اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر معیشت معلم تامین نباشد و در عسر و حرج قرار گیرد، وقتی به کلاس درس می‌رود، گرفتار افکار و مشکلات مالی روزمره است که همین محدودیت‌ها بر تعلیم و تربیت اثر می‌گذارد.