سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی‌توجهی دولت به وضعیت مالی فرهنگیان گفت: در اکثر کشورها نگاه ویژه‌ای به آموزش و پروش دارند؛ نخبگان را جذب آن می‌کنند، از نظر مالی بالاترین حقوق را دارند و امکانات فراوانی برای آنها با هدف به‌روز نگه داشتن دانش و اطلاعاتشان وجود دارد ولی متاسفانه در کشور ما نگاه والایی که باید باشد، نسبت به معلمان وجود ندارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به آموزش و پرورش فقط نگاه هزینه‌ای دارد، افزود: پایه و اساس تعلیم و تربیت بر دوش معلمان است و در مدارس شکل می‌گیرد ولی اگر دبیری دغدغه حقوق و مزایا داشته باشد، نمی‌تواند به این اهداف دست پیدا کند.

قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است

عضو هیات رییسه فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به بازار ارز و تاثیر آن بر وضعیت معیشتی مردم توضیح داد: پس از نوساناتی که در بازار ارز به وجود آمد، ارزش حقوق و مزایای کارمندان دولت به یک چهارم رسیده و قدرت خرید آنها بسیار پایین آمده است.

وی درباره بودجه آموزش و پرورش نیز گفت: همانگونه که دولت برای گروه‌های دیگر از جمله اعضای هئیت علمی دانشگاه بودجه لازم برای حقوق سطح بالای آنها را پیش‌بینی می‌کند، برای حقوق و پاداش زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش نیز باید چنین تمهیداتی صورت گیرد.

معلمان سطح پایین‌تری از اساتید دانشگاه ندارند

موسوی تاکید کرد: اگر چه معلمان سطح پایین‌تری از اساتید دانشگاه ندارند ولی  در شرایط کنونی انتظار ندارند دولت هم‌تراز با اساتید دانشگاه به آنها حقوق پرداخت کند ولی توقع هم ندارند که در سطح کارگری دریافتی داشته باشند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه حقوق معلمان نه در سطح استاد دانشگاه باشد و نه در حد کارگر، خواستار تسریع در ساماندهی این موضوع شد.