به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دسته اول افراد ذی صلاحی هستند که به دلیل میزان درآمدهای ثابتشان تحت نهادهای اجتماعی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند؛ همچنین افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان ها قرار دارند در این دسته قرار می گیرند و در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه از افراد در حال حاضر در حال دریافت سبد حمایتی هستند و توزیع سبد آنان از هفته پیش آغاز شده است؛ بخشی از آنان سبد خود را دریافت کرده اند و بقیه نیز در حال دریافت هستند.

وی اضافه کرد: قدم بعدی برای پرداخت به افراد دارای درآمد ثابتی است که به نوعی پرداخت هایشان متصل به دولت جمهوری اسلامی است یعنی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی، منابع مالی خود را دریافت می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم ظرف روزهای اخیر به همت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی این ارقام در فیش های حقوقی این افراد پرداخت شود.

شریعتمداری تصریح کرد: مبلغ پرداختی برای این افراد نیز به طور میانگین 200 هزار تومان است و به اشخاصی داده می شود که دارای درآمد کمتر از سه میلیون تومان هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از همپوشانی در اجرای مرحله سوم سبد حمایتی برای سایر اقشار جامعه که درآمد آنها نیز کمتر از سه میلیون تومان است منتظر اجرای مرحله دوم هستیم. به محض اینکه این کار صورت بگیرد، بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری ظرف مدت کوتاهی، کمتر از مهلت مقرر در آیین نامه ابلاغی- که حدود دو هفته قید شده است- این پرداخت ها را عملیاتی می کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت برای سایر اقشار را از گروه هایی که بیمه شده هستند مانند کارگران ساختمانی و رانندگان آغاز می کنیم. در حقیقت از همه آنانی که در مجموعه گروه های دسته بندی شده تامین اجتماعی قرار دارند. مانند کارگران که قشر عظیمی از جامعه هستند و اکنون به دلیل وجود درآمدهای ثابت فاصله بین سرانه معیشت و حداقل حقوق و دستمزد در ماه در شرایط مطلوبی به سر نمی برند، آنها را تحت پوشش قرار می دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: این بار سبدی که توزیع می شود با ارقامی است که گفته شد. اما در آینده نظر بر این است که به سمت سبد کالایی حرکت کنیم و در نوبت های بعدی سبد کالایی را گسترش خواهیم داد.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا درآمد کمتر از سه میلیون تومان از یک شغل مدنظر است یا اینکه اگر به طور مثال کارمندان از جای دیگر درآمد داشته باشند، مجموع آن را در نظر می گیرند، گفت: جزئیات این مساله پس از اجرای مرحله دوم از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تعیین خواهد شد.

وی درباره پیامک های سبد کالا با یادآوری اطلاعیه پلیس فتا در این زمینه، تاکید کرد: هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد و اگر شهروندان چنین پیامک هایی دریافت کردند نباید پاسخ بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه سبد حمایتی قرار است در چند مرحله پرداخت شود، گفت: تعداد مراحل بستگی به منابع عمومی و بودجه سال 98 که تخصیص داده می شود و عددی برای آن مشخص نشده است. در مرحله اول سه هزار میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.