به گزارش اکونا پرس،

سید محسن حسینی مقدم در دیدار با مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهر شیراز و برخی از مناطق استان فارس ضمن تشریح برخی از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در بخش فنی و حرفه‌ای، گفت: کیفیت‌بخشی برنامه‌های دفتر فنی و حرفه‌ای اولویت اصلی آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به برخی از تغییرات ایجادشده در نظام جدید آموزشی گفت: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و سه‌ساله شدن هنرستان‌ها در سال جاری، باید کیفیت آموزشی ارائه‌شده در طی سال‌های اخیر را مورد واکاوی قرار داده و برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای دفتر متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در سال جاری پیش‌بینی 90 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات موردنیاز هنرستان‌ها صورت گرفته است که این بودجه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: آموزش و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود و باید این شیوه آموزش به‌خوبی مراقبت شده و در همه هنرستان‌ها اجرا گردد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای دفتر متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تشریح آخرین دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارتی در حوزه فنی و حرفه‌ای در قالب جلسه پرسش و پاسخ به سؤالات تخصصی مدیران هنرستان‌ها در رابطه با نظام آموزشی جدید و استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها پاسخ داد.