به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی ضمن تسلیت به خانواده داغدار مونا خسروپرست اظهار داشت: قطعا یکی از سخت‌ترین شرایط این است که در کنار پدر و مادر قرار بگیریم که نوگل خود را از دست داده باشند و این که در لفظ بگوییم خداوند به شما صبر بدهد بسیار ساده است اما در درک آن همه ما معذوریم و بسیار سخت است که بتوان این حادثه ناگوار را درک کرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که علاوه بر تیم اعزامی و نمایندگان فرستاده شده خودم شخصا به اینجا آمدم این است که ما آموزش‌های لازم را به همه مدیران در یک دوره ۲۰تا ۲۵ ساعته داده ایم اما چه کار می‌توانیم بکنیم زمانی که همیشه قصور از طرف یک نفر به وجود می آید.

بطحایی ابراز کرد: ما پیگیر این مسئله هستیم که قصور از طرف چه کسی بوده است و بازدید چگونه انجام شده و همه اینها خودشان را نشان خواهد داد و مطمئن باشیم که مقصر این ماجرا تاوانش را خواهد داد.

وی تصریح کرد: تا جایی که در توانم باشد در صدد آن هستیم تا حداقل در استان محروم سیستان و بلوچستان ظرف دو سال آینده مدارس مان را به وسایل گرمایشی استاندارد تجهیز کنیم و بنده و شخص رئیس جمهور پیگیری هستیم تا مشکلات این استان را به طور کامل برطرف نماییم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امیدوارم که خداوند به شما صبر بدهد و این نوع گل آن عزیز از دست رفته را با حضرت رقیه خاتون محشور کند.