به گزارش اکونا پرس،

نواب حسینی منش در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به حادثه روز گذشته و مرگ 10 نفر در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، اظهار کرد: در پی استعلام از سامانه سیمفا مشخص شد که اتوبوس واژگون شده ساخت شرکت شهاب تولید سال ۸۱ بوده است که متاسفانه با این که در سن فرسودگی قرار داشت اما معاینه فنی نداشته است.

وی گفت: این اتوبوس به سن فرسودگی رسیده بود و علی رغم مشکلاتی که در نوسازی ناوگان وجود دارد و با این که ۱۶ سال از سال تولیدش گذشته بود؛ اما متاسفانه معاینه فنی نداشته است.

حسینی منش با بیان اینکه در شهریور ماه امسال استاندار سابق تهران بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه سرویس خودرو کارکنان همه دستگاه‌ها ملزم به دریافت معاینه فنی هستند، صادر کرد، تصریح کرد: متأسفانه این حادثه نشان داد که دستگاه‌ها به بخشنامه استاندار بی‌توجه بودند.

وی با بیان اینکه در اخبار منتشره اعلام شد که نقص فنی ممکن است علت وقوع این حادثه باشد گفت: اگر این اتوبوس معاینه فنی داشت، قطعاً در معاینات فنی نقص فنی خودرو مشخص می‌شد.

حسینی منش گفت: در یک سال گذشته حدود ۹۴۳۰  وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که بررسی‌ها نشان داد 10 درصد از این خودروها نقص فنی داشته‌اند و اگر این خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کرد و ایراد آن مشخص می‌شد قطعاً دیگر حالا شاهد مرگ 10 تن در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات نبودیم.