به گزارش اکونا پرس،

شرکت مایکروسافت یک "مسیر هوش مصنوعی" را به برنامه دوره‌های حرفه‌ای خود افزوده است که شرکت در این برنامه برای عموم آزاد خواهد بود.

این برنامه شامل 9 دوره آنلاین است که هر کدام تقریبا 8 تا 16 ساعت طول می­‌کشد.

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در دوره­‌های آنلاین این برنامه که از آزمایشگاه‌های دستی و مدرسان متخصص بهره گرفته می­‌شود، مهارت­‌های آماده‌سازی شغلی و تجربه‌های دنیای حقیقی برای مهندسان و افرادی که به دنبال بهبود مهارت­‌های خود در حوزه "هوش مصنوعی"(AI ) و " دانش داده­‌ها " هستند، فراهم می­‌شود.

این دوره­‌های آموزشی بر "رفتارهای هوش مصنوعی" ، "نحوه انجام مطالعات داده‌ها " و " ایجاد الگوهای مختلف یادگیری" متمرکز است.

ثبت‌نام کنندگان این دوره ­ها 3 ماه فرصت دارند تا هر دوره مجزا را به اتمام برسانند.

هر دوره هر ساله 4 بار برگزار می‌گردد. پروژه نهایی این دوره­، به مدت 6 هفته به طول خواهد انجامید.

با اتمام این دوره­‌ها، متقاضیان یک مدرک دیجیتالی دریافت خواهند کرد.

لازم به تذکر است اگر متقاضیان خواستار دریافت اعتبار برای هر دوره هستند، باید از سایت edX.org که میزبان این دوره­ ها است، این اعتبار را خریداری کنند.

با توجه به این­که هم اکنون بسیاری از شرکت­‌ها بر حوزه "هوش مصنوعی" متمرکز شده‌اند، ایجاد راه­‌هایی برای بهبود توانایی­‌های "هوش مصنوعی" ، هم برای افرادی که به دنبال کار در صنعت­‌های فناوری هستند، مفید است و هم برای شرکت­‌هایی لازم است که به دنبال استخدام افراد با مهارت در حوزه "هوش مصنوعی" هستند.

سوزان دومایس(Susan Dumais) معاون بخش تحقیقاتی "هوش مصنوعی"(AI) مایکروسافت طی بیانیه­‌ای اظهار کرد، هوش مصنوعی به طور چشمگیری در نحوه طراحی و تحویل محصولات و خدمات ما حائز اهمیت است. البته برای مشتریان ما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اساسا همه ما علاقه­‌مند به دانستن چگونگی کارکرد سیستم­‌ها و برنامه‌هایی هستیم که "هوش مصنوعی" هسته مرکزی ساختار آن­هاست.

بنابراین شرکت در این برنامه، افراد را در دانستن چگونگی کارکرد "هوش مصنوعی" کمک خواهد کرد.