به گزارش اکونا پرس،

در مراسمی که در مجموعه تفریحی توریستی شورابیل برگزار شد مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو از سال گذشته در کشور شروع شده و ما نیز به صورت موقت از سال گذشته اجرای این طرح را در استان شروع کردیم و امسال به صورت جدی تلاش می‌کنیم تا سه‌شنبه ‌ای بدون خودرو اجرایی و عملیاتی شود.

محمد خداپرست خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح موسسه حیات پاک و همچنین هیات دوچرخه‌سواری استان اردبیل و شهرداری اردبیل مشارکت دارند تا فرهنگ استفاده از دوچرخه را به جای خودرو توسعه و گسترش دهیم.

وی افزود: ما از ما در سال اری این طرح را در مناطق مختلف استان به ویژه به شکل مستمر در شورابیل ادامه خواهیم داد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ تا ۸۰ درصد آلودگی هوا بر اثر تردد وسایط نقلیه شخصی انجام رخ می‌دهد، تصریح کرد: برای جلوگیری از آلایندگی هوا ما اجرای این طرح را بسیار موثر می‌دانیم وامیدواریم شهروندان با مشارکت در این طرح به حفظ سلامتی و تندرستی خود و جامعه بها بدهند.

خداپرست اقدام خوب شهرداری را در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در منطقه شورابیل را ستود و افزود: امیدواریم چنین ایستگاه‌هایی برای برای دوچرخه‌سواری مردم و همچنین پیاده‌روی آنها در سطح شهر گسترش پیدا کند.

وی فعال بودن ایستگاه سنجش هوا را در شهر اردبیل یادآور شد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با مشارکت شورا و شهرداری دومین ایستگاه سنجش سلامت هوا را در سالجاری راه‌اندازی کنیم که راه‌اندازی این ایستگاه می‌تواند تغییرات جوی و آلایندگی هوا را به ما نشان دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از هموطنان و همشهریان خواست؛ تا به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند و با مشارکت در این طرح سلامت خود و محیط زیست را تضمین و به ارتقای فرهنگ بیش از گذشته کمک کنند.