به گزارش اکونا پرس،

سردار مهماندار در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت : با توجه به اینکه از ابتدای سال طرح زوج و فرد و ترافیک در روزهای پنجشنبه حذف شد و در همین مدت ، ترافیک در این محدوده به شدت افزایش یافت ، بنابراین با هماهنگی انجام شده تصمیم گرفتیم طرح ترافیک و­زوج و فرد در روزهای پنجشنبه اجرایی شود.

وی گفت: اجرا نشدن طرح زوج و فرد و­ترافیک در روزهای پنجشنبه مشکلات عدیده ای را برای کسبه ، بازاری ها و ساکنان مناطق مرکزی شهر تهران ایجاد کرده بود به طوری که ترافیک در این محدوده ها و همچنین بزرگراه ها به شدت افزایش پیدا کرده بود.

وی افزود : با تصمیمات گرفته شده طرح ترافیک و­زوج و فرد در روزهای پنجشنبه از ساعت 6/5 صبح تا 13 بعد از ظهر همانند سال های گذشته اجرایی خواهد شد و این موضوع تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

از ابتدای سال 98 طرح زوج و فرد تغییر خواهد کرد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک شهر تهران مقرر شد از ابتدای سال 98 طرح زوج و فرد تغییر پیدا کند.

سردار مهماندار با بیان اینکه در سال های گذشته استفاده از محدوده زوج و فرد براساس پلاک خودروها انجام می شد افزود: مقرر شد از سال آینده روزهای مجاز برای شهروندان به صورت اختیاری 80روز در سال و هر فصل 20 روز باشد که شهروندان می توانند به صورت اختیاری و به­ مجاز تردد کنند.

وی افزود: در خصوص روزهای غیرمجاز و نحوه پرداخت نیز مقرر شد شورای اسلامی شهر تهران­ تصمیم گیری کند .

وی گفت:­ تعیین 20 روز ورود به محدوده طرح زوج و­ فرد در هر فصل قابل انتقال به فصل دیگر نیست .