به گزارش اکونا پرس،
دکتر سیدجلیل حسینی در سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری که در تالار ابوریحان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: شغل مردان سخت تر از زنان است و طبیعتا عواملی مانند عوامل مخاطره انگیز شغلی در سلامت مردان اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر، اعتیاد 10 برابر و سقوط از ارتفاع 3 برابر بیشتر از زنان است، بنابراین باید به سلامت مردم توجه بیشتری کرد.
 
وی یادآور شد: دلایل زیادی موجب می شود که مردان به سلامت خود اهمیت چندانی ندهند. وحشت از مراجعه به پزشکان، فقدان پزشک خانواده و بیمه، تاکید بر ویژگی ها و صفات مردانه مانند رویین تنی، نداشتن زمان کافی، هراس از آزمایش و چکاپ و ابتلا به بیماری و عدم تمایل برخی از مردان به صرف هزینه های درمانی از مهم ترین دلایل توجه ناکافی مردان به سلامت خودشان است.
 
دبیر انجمن های علمی وزارت بهداشت افزود: اولین قدم برای سیاستگذاری در برنامه های اجرایی جهت بهبود سلامت مردان، اختصاص برنامه هایی صرفا برای سلامت مادران است چون ایران در تامین سلامت کودکان، نوزادان و مادران باردار برنامه ریزی ها و دستاوردهای ارزشمندی داشته بنابراین باید به سلامت مردان نیز ورود کنیم.
 
دکتر حسینی خاطرنشان کرد: از سال 84 در کشور اطلاع رسانی برای سلامت مردان را آغاز کردیم و در آن زمان 5 کشور جهان در این زمینه برنامه داشتند، اما امروز همه کشورهای جهان به این مهم توجه زیادی دارند.
 
وی با اشاره به اطلاع رسانی مناسب در زمینه سرطان پروستات، گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که در سال های گذشته انجام شده امروز با روش های تشخیصی و آزمایش های ساده، کمتر با موارد پیشرفته و حاد سرطان پروستات روبرو هستیم.