به گزارش اکونا پرس،

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری  خانه ملت  گفت: تا زمانی که قانون خدمات مدیریت کشوری بر معلمان  اعمال می‌شود، به این صورت است که به  معلمان  همچون کارمندان نگریسته می‌شود؛ اگر بتوان معلمان را از ذیل این قانون بیرون کشید، اقدامی عالی است زیرا هم‌اینک برخی سازمان‌ها مثل سازمان بنادر که امتیازات خوبی هم دارند، به دنبال آن هستند که از شمول این قانون خارج شوند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راه درازی دارد که معلمان از ذیل قانون خدمات مدیریت کشوری بیرون کشیده شوند و حتی در صورت اراده، زمان می‌برد.

وی در پاسخ به اینکه چرا چانه حقوق معلمان پایین است، توضیح داد: آنچه در خصوص معلمان استدلال می‌کنند این است که معلمان  24 ساعت کلاس می‌روند و معتقدند باید تفاوتی میان او با یک کارمند اداری که 44 ساعت در هفته سر کار می‌رود، باشد.

این نماینده مجلس با انتقاد از این استدلال افزود: حرف ما این است که معلم، کارمند نیست بنابراین وضعیت او با بقیه فرق می‌کند مثلا معلم نمی‌تواند مرخصی رود؛ پس حتما باید متفاوت دیده شود نه به عنوان یک کارمند.

احمدی لاشکی با اشاره به ایده وزارت آموزش و پرورش برای افزایش حقوق معلمان نیز توضیح داد: طرحی مدنظر است که بر اساس آن می‌گویند 24 ساعت موظفی معلمان به 30 ساعت تبدیل شود و 6 ساعت نیز در حکم آنها آورده شود و سپس حقوق آنها را بالا ببریم.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیگیری این ایده را به دلیل جبران کمبود معلم دانست و افزود: اگر دانش آموز 5 ساعت در روز سر کلاس باشد به ازای هر هفته 25 ساعت می‌شود و بنابراین تکلیف معلم پر است مگر اینکه به دنبال اختصاصی کردن برخی دروس مانند دینی و قرآن باشند.