به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار "حسین اشتری" در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق سنوات گذشته، نیروی انتظامی قرارگاه نوروزی را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه ترافیکی ویژه نوروز 98 ادامه داد: این قرارگاه از 25 اسفند تا پایان سفرها و حدودا تا 17 فررودین 98 فعال است و همه نیروهای پلیس در خدمت مردم عزیز و مسافران هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در این همایش ضمن بررسی عملکرد یکسال گذشته، موضوعات و  دستورالعمل های جدید ابلاغ شد تا همکاران با آمادگی بیشتر و بهتری به ویژه در ایام نوروز در خدمت مردم باشند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: همه نیروهای پلیس برای اجرای مأموریت ها آماده هستند و ان شاء الله رعایت قانون و قان مداری مدنظر و ملاک مردم باشد.

وی خطاب به مردم توصیه کرد: ان شاءالله هموطنان عزیز نیز تذکرات و هشدارت پلیس را جدی بگیرند چرا که این مهم به نفع راننده، سرنشینان خودرو و سایرین است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بررسی آمار تصادفات بیانگر این است بیش از 80 درصد تصادفات به دلیل سبقت و سرعت غیرمجاز ، خواب آلودگی و عدم رعایت قوانین و مقررات است.

وی تأکید کرد: ان شاء الله همه مردم به رعایت قانون عنایت و توجه ویژه داشته باشند تا کمتر شاهد حوادث تلخ و تصادفات باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه وقوع تصادفات علل های مختلفی دارد، بیان کرد: عامل انسانی، جاده و خودرو سه عامل مهم در وقوع تصادفات هستند و در این میان عامل انسانی نقش پررنگی دارد برای همین همواره به رانندگان توصیه می کنیم قانون مداری را ملاک عمل قرار داده و از سرعت و سبقت غیرمجاز جدا پرهیز کنند و هر 2 ساعت یکبار پس از رانندگی ، حتما استراحت کنند.

وی اضافه کرد: در علل و عوامل دیگر وقوع تصادفات مانند جاده و خودرو و.... سهم سایر دستگاه ها مشخص شده است .

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان با اشاره به وجود 3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور، تأکید کرد: رفع این نقاط حادثه خیز قطعا در کاهش تصادفات موثر است و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص مسئول می باشد البته باید بگویم وزیر راه اهتمام جدی برای رفع این نقاط را دارد و ان شاء الله هر چه سریعتر نقاط حادثه خیز رفع و اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ابلاغ پیامکی تخلفات در ایام نوروز ، اجرایی می شود، گفت: پس از طی فرآیند قانونی و ابلاغ، قطعا این مهم نیز صورت می پذیرد.