به گزارش اکونا پرس،

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت پرداخت معوقات فرهنگیان در روزهای باقیمانده تا پایان سال 97 گفت: همچنانکه وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود، دولت باید برای پرداخت معوقات فرهنگیان تامین اعتبار کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اسلام دستور داده که قبل از خشک شدن عرق کارگر باید مزد او را پرداخت کرد؛ آیا رفتارهای ما با آموزه‌های دینی سازگاری دارد؟

وزیر وعده داده ولی مشکلی حل نشده

وی با اشاره به اینکه در ایام منتهی به عید نوروز خانواده‌ها مخارج زیادی دارند، تاکید کرد: دولت محترم هرچه سریعتر حقوق و معوقات فرهنگیان را پرداخت کند؛ در حالی که وزیر بارها در این خصوص وعده داده بود ولی هنوز مشکل حل نشده است.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا در تامین اعتبار لازم مشکلی وجود دارد، توضیح داد: طبق قانون، تک تک اعضای هیئت دولت مسئولیت مشترک دارند؛ وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند بگوید من پیگیر هستم ولی خزانه نمی‌دهد یا سازمان برنامه و بودجه به جای دیگری حواله دهد بلکه از رییس جمهور و معاونان او تا دیگر اعضای هیئت دولت همه باید پاسخگو باشند و هیچ کس نمی‌تواند از زیر بار این امر شانه خالی کند.

رقم پاداش فرهنگیان بی‌ارزش شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به بی‌ارزش شدن مبلغ پاداش فرهنگیان به دلیل افزایش نرخ تورم در کشور افزود: یک میلیون تومان پارسال و امسال تفاوت زیادی دارد زیرا ارزش پول مردم پایین آمده است؛ تاخیر در پرداخت آن، ظلم آشکار و تضییع حقوق مردم است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرده بود که با همکاری دولت، سازمان برنامه‌وبودجه و خزانه در روزهای باقی‌مانده از سال ۹۷بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شود.