به گزارش اکونا پرس،

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 19 فروردین‌ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: بخش نخست نشست امروز با حضور سید محمد بطحایی آغاز شد که به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اختصاص داشت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش ارائه از سوی وزیر آموزش و پرورش بیشتر در خصوص مباحث مالی این وزارتخانه بود و نمایندگان نیز سئوالات مختلفی را در نشست امروز از وزیر آموزش و پرورش طرح کردند.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات فرهنگیان مهم‌ترین بحث امروز نمایندگان و اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری است، افزود: با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود قطعا این روند نامطلوب در سال 97 نیز ادامه‌ خواهد یافت لذا لازم است که تدبیری جدی در این باره اندیشیده شود.

میرزاده تصریح کرد: بر همین اساس نمایندگان وزارت آموزش و پرورش درخواست کردند که بودجه آموزش و پرورش از سوی سازمان برنامه بودجه به صورت یک دوازدهم پرداخت شود تا پرداختی‌ها به صورت ماهانه به آموزش و پرورش صورت گیرد و به پایان سال موکول نشود.

وی اضافه کرد: به همین منظور مقرر شد کمیته آموزش و پرورش با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وزارتخانه در حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ها و و اولویت‌های خود را تشریح کرد و مقرر شد اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات برای نظارت بیشتر بر عملکرد این معاونت بازدیدی از پردیس‌ها و بخش‌های مختلف این معاونت داشته باشند.