به گزارش اکونا پرس،

«امین حسین نقشینه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: همچنین امروز طغیان رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد .
با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت کرده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

** هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با 141 تماس بگیرند
وی تصریح کرد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره 141 تماس بگیرند .
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب مرکز، شمال شرق و شرق البرز متمرکز می‌شود.

** بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار
نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می‌تواند در برخی مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.
وی یادآورشد: فردا این سامانه بارشی تضعیف می شود و از مناطق غرب و مرکز عبور می‌کند اما برای بخش‌های شرق، شمال شرق و جنوب شرق بارش داریم و روی ارتفاعات غربی البرز بارش‌ها پراکنده خواهد بود و انتظار داریم در 2 روز آینده بارش‌های رگباری گاه همراه با وزش باد شدید باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز روی ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهکیلویه و بویراحمد و جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی مه آلودگی و اختلال در آمد و شد در جاده‌های کوهستانی و بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه اضافه کرد: این وضعیت با شدت کمتری در شمال غرب می‌تواند رخ دهد اما امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی و دریای خزر امروز مواج خواهد شد و برای جنوب غرب و جنوب شرق کشور امروز وزش باد شدید را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه امروز و فردا در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید می‌تواند سبب گرد و خاک شود، عنوان کرد: برای تهران امروز هوای بارانی گاه همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و برای فردا بارش پراکنده گاه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بیشینه دمای امروز مهرآباد 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فردا 15 درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد 9 درجه است که فردا به 6 درجه می‌رسد.

** موج بعدی بارش‌ها فردا شب وارد کشور می‌شود
نقشینه با بیان این مطلب که موج بعدی بارش‌ها فردا شب شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: این موج می تواند روز پنجشنبه مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق باران و برف به همراه داشته باشد.