به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی در خصوص آخرین آمار امدادرسانی در ۳۱ استان کشور در ایام تعطیلات نوروزی توضیح داد: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات در حالی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد که نوروز امسال علاوه بر موضوعات ترافیکی و جاده‌ای، حوادث ناشی از سیل، آب‌گرفتگی، برف و کولاک بخش مهمی از توان امدادگران این سازمان را به خود مشغول کرد.
وی افزود: حوادث ناشی از نزولات آسمانی، تمامی ۳۱ استان کشور را با خود درگیر کرده بود به طوریکه، امدادگران این سازمان، در یک هزار و ۹۰۵ شهر، روستا و محور کوهستانی به ۲۵۷ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.
سلیمی با اشاره به اینکه در این مدت، ۹۸ هزار نفر از هموطنان به صورت اضطراری اسکان داده شدند، تاکید کرد: در ۲۱ روز گذشته، یک هزار و ۱۳۸ نفر نیز توسط توسط نیروهای امدادی از طریق زمینی یا بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به سایر خدمات ارائه شده توسط امدادگران اشاره کرد و گفت: در این روزها چهار هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از پنج هزار مورد تخلیه آب از منازل انجام شد.
سلیمی یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته را استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال احمر دانست و گفت: بالگردهای جمعیت هلا‌ل‌احمر با انجام ۵۵۶ ساعت پرواز موفق به انتقال بیش از ۵۳۷ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی و جابجایی ۱۹۷۰ از امدادگران و نجاتگران شدند.
وی گفت: در این مدت، ۱۴ هزار و ۲۳۸ دستگاه چادر، ۸۴ هزار و ۵۸۰ بسته غذایی، ۳۲ هزار و ۹۶۱ تخته موکت، ۴۳ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم نایلون، ۵۸ هزار و ۴۹۴ قطعه پتو، ۲۲۷ هزار و ۶۹۶ بطری آب‌معدنی، ۱۲۵ هزار و ۹۹۳ قوطی کنسرو، ۲۳۵ هزار و ۴۰۵ قرص نان، ۱۸۷۷ کیلوگرم خرمان، ۴۰ تن برنج، ۹ هزار و ۴۸۵ کیلوگرم روغن، ۸ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱ هزار و ۷۵۳ کیلوگرم حبوبات و سه هزار و ۸۳ دستگاه والور در مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: امدادرسانی در چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و سمنان ادامه دارد و هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در قالب سه هزار و ۳۶۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.​