به گزارش اکونا پرس،

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ثبت‌نام رانندگان تا پایان فروردین ماه جاری جمع بندی می‌شود این در حالیست که برای اجرای بیمه‌تکمیلی باید تعداد ثبت‌نامی‌ها به حدنصاب مدنظر برسد تا بیمه تکمیلی درمان رانندگان و خانواده‌هایشان نهایی و اجرایی شود گفت: حق‌بیمه پرداختی ماهانه ۴۵ هزار تومان به ازای هر فرد خانوار است.

وی اظهار کرد: رانندگان تاکسی به همراه اعضای خانواده‌هایشان در کشورتقریباً یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر هستند که باید حدود یک ششم از این جمعیت برای ثبت نام بیمه تکمیل درمان اقدام کنند، تا این بیمه نهایی و اجرایی شود، بنابراین رانندگان بایستی هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام به سامانه IRTUSAN.IR مراجعه و جهت تکمیل پرونده اقدام کنند.

ضامنی با بیان اینکه رانندگان و خانوار آنها با پرداخت ماهانه ۴۵ هزارتومان به ازای هر عضو خانوار می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شوند گفت: اگر اطلاعات تکمیل شود با حدود ۱۵ روز تاخیر این بیمه اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص بسته خدمتی بیمه تکمیلی رانندگان نیز گفت: در این بسته ۱۸ خدمت تعریف شده است؛ به عنوان مثال هزینه‌های اعمال جراحی تخصصی تا سقف ۱۴ میلیون تومان، هزینه‌های اعمال زایمان طبیعی و سزارین ۲میلیون تومان، جبران هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم یک میلیون تومان و …به بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همچنین به نحوه پرداخت اقساط بیمه نیز اشاره کرد و گفت: هنگامی که رانندگان تشکیل پرونده می‌دهند و بیمه‌نامه‌های آنهاصادر می‌شود، توسط بانک شماره کارت مجازی به‌آنها پیامک و اقساط آنها مشخص می‌شود و آنها می‌توانند به صورت اینترنتی یا با مراجعه به شعب نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: رانندگانی که خوش حساب باشند و اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، پیامکی به آنها ارسال می شود که در صورت تایید به صورت اتوماتیک بیمه‌نامه‌های مد نظرشان اعم از بیمه تکمیلی، شخص ثالث و …صادر خواهد شد.

وی در ادامه به بیمه شخص ثالث نیز اشاره کرد و گفت: داد: رانندگان تاکسی باید برای ثبت نام بیمه‌های شخص ثالث و سایر بیمه‌های مورد نیاز، به نمایندگی‌هایی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کنند تا بدون مراجعه به بانک تشکیل پرونده انجام شود و با یک فقره چک بدون ضامن گشایش اعتبار صورت گیرد و بیمه نامه‌های خود را دریافت کنند.