به گزارش اکونا پرس،

 حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره اینکه چگونه قرار است مطالبات 15 هزار میلیارد تومانی دولت  به فرهنگیان صفر شود، اظهار کرد: دولت از سال 82 به فرهنگیان بدهکار است که این رقم تا ابتدای سال 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان است و با احتساب  5  هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان در سال 97، بدهی دولت به فرهنگیان حدود 15 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: اگر دولت خواهان تحول در آموزش و‌پرورش است باید این بدهی را صفر کند و تا زمانی که این کار انجام نشود، هیچ طرح تحولی میسر نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین صحبت با آموزش و پرورش قرار شد آنها فهرستی از جزییات بدهی‌ها به فرهنگیان را استخراج و در اختیار این کمیسیون قرار دهند تا ما آن را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید این بدهی را تایید و اگر آن را نمی‌پذیرد به‌صورت مستند اعلام کند که برای کدام مطالبات اعتبار تخصیص داده است تا مشخص شود آموزش‌وپرورش آن را کجا هزینه کرده است‌.

وی ادامه داد: بالأخره باید سازمان برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش بر سر میزان بدهی‌ها به توافق برسند هم‌اکنون این سازمان میزان رقمی که وزارتخانه به عنوان بدهی به فرهنگیان اعلام می‌کند را نمی‌پذیرد و همین موضوع باعث شده مطالبات بر روی هم انباشته شود و نیاز است این  دو مجموعه بر روی یک رقم  مشخص به توافق برسند تا برای پرداخت آن فکری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نبودن توافق بر روی یک رقم مشخص باعث شده است هر وزیری رقمی را به عنوان مطالبه اعلام کند و همچنان این مطالبات بدون پرداخت باقی بماند.

میرزاده متذکر شد: اگر توافق ایجاد شد پس از آن برای پرداخت این بدهی از برگان نظام و سران قوا کمک می‌خواهیم و موضوع را در جلسه با آنها طرح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: قبل از اینکه درباره تحول در آموزش‌وپرورش و رتبه‌بندی  معلمان صحبت کنیم باید ابتدا بدهی آنها داده شود و همینکه رقم مطالبات مشخص و بر سر آن توافق ایجاد شود و سازمان برنامه و بودجه آن را بپذیرد، نیمی از مسیر را پیموده‌ایم؛ هم‌اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که بدهی معلمان 15 سال است روی هم انباشته شده است و هر وزیری که می‌آید برای پرداخت مطالبات مربوط به دوران خود تلاش می‌کند و بدهی‌های گذشته کاری ندارد.