به گزارش اکونا پرس،

محمد اصغری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز و فردا آب‌های شرق دریای عمان مواج است که این نکته قابل توجه صیادان با شناور‌های سبک است.

وی گفت: اگر چه در ساعات پیش از ظهر در اغلب مناطق کشور هوا نسبتا آرام است، اما در ساعات بعد از ظهر انتظار ظهور ابر‌های همرفتی را داریم، و در مراکزی که مرتبط با کوه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی هستند بارش اتفاق می‌افتد.

اصغری افزود: استان مرکزی، همدان، اصفهان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان سیستان و بلوچستان این بارندگی‌ها قابل توجه خواهد بود و احتمال جاری شدن روان آب هست و این وضعیت تا سه روز آینده ادامه می‌یابد.

وی گفت: در بخش‌های شمالی کشور و به ویژه سواحل دریای خزر روند افزایش دما اتفاق می‌افتد و این روند تا دوشنبه ادامه می‌یابد و از روز دوشنبه با ریزش هوای سرد از غرب این سواحل کاهش دما و بارندگی مورد انتظار است و کاهش دما روز سه شنبه قابل توجه است.

اصغری افزود: برای دامنه‌های البرز مرکزی از جمله ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و سمنان بعد از ظهر امروز رگبار و رعد برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: برای هفته آینده نیز در تهران روند افزایش دما ادامه می‌یابد و با شیب بسیار کندی در جنوب تهران انتظار وزش باد وجود دارد.

همچنین در روز دوشنبه و سه شنبه در پایتخت انتظار بارندگی می‌رود.