به گزارش اکونا پرس،

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره گلایه‌های فرهنگیان بازنشسته مبنی بر عدم پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت، اظهار کرد: افرادی که دیروز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند بازنشستگان 2 دوره هستند و بازنشستگان سال گذشته نیز در این جمع حضور داشتند که همگی پاداش پایان خدمت خود را می‌خواهند؛ معمولاً سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش به دلیل برخی مشکلات هر سال در پرداخت‌ها تأخیر می‌کنند.

وی افزود: برای طی شدن روند پرداخت‌ها دولت باید بودجه در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهد؛ در وزارت آموزش و پرورش عزم جدی برای پرداخت‌ها وجود دارد و این مورد را در برنامه‌های اصلی خود دارد ولی منتظر اعتبار هستند، لذا زمانی که اعتبار ارائه شود، پاداش‌های پایان خدمت را پرداخت می‌کنند.

صافی ادامه داد: این مشکلات در همه وزارتخانه‌ها وجود دارد و باید به هر فردی که بازنشسته می‌شود پاداش پایان خدمت ارائه شود اما چون در آموزش و پرورش تعداد فرهنگیان زیاد است به طور مثال گاهی 50 هزار نفر در سال بازنشسته می‌شوند، نیاز به اعتبار بسیاری وجود دارد. 

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: چون رقم پرداختی‌ها بسیار بالاست طبیعتاً سرمایه بسیاری را می‌طلبد؛ طی مکاتبات و تماس‌هایی که با معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش داشتیم، عنوان شد که تلاش می‌شود تا بودجه مورد نیاز جذب شود.

وی درباره اینکه بازنشستگان فرهنگی رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر، گفت: قانون می‌گوید رتبه‌بندی مربوط به شاغلان است یعنی برای افرادی که مشغول به کار هستند و طرح درس می‌کنند باید فضای رقابتی باشد تا کیفیت کارشان بالا رود.

صافی خاطرنشان کرد: بنده تقاضا دارم بهره‌مندی از نظام رتبه‌بندی به بازنشستگان که زحمات بسیاری برای عرصه تعلیم و تربیت کشیده‌اند، ارائه شود؛ نکته‌ای که اکنون پیگیر آن هستیم و در همین زمینه با رئیس صندوق بازنشستگی کشور جلسه داریم.