به گزارش اکونا پرس،

روز گذشته خبر استعفای سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و موافقت رئیس جمهور با این استعفا رسانه‌ای شد.

البته پس از اعلام رسمی استعفای بطحایی گمانه زنی‌ها درباره دلایل این کار متعدد بود.

هم اکنون علی ربیعی سخنگوی دولت در یکی از بخش‌های خبری درباره استعفای سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آقای بطحایی ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و در متن استعفا نوشت که به علت حضور در انتخابات مجلس استعفا داده است.

وی افزود: آقای بطحایی روز سه شنبه با آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفته و خواستند تا قبل از پایان مدت زمانی که در قانون برای پذیرش استعفا تعیین شده است، رئیس جمهور با استعفای او موافقت کند که به همین دلیل رئیس جمهور نیز با خواسته ایشان موافقت کرد و استعفا را پذیرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: با شخصیتی که از آقای بطحایی سراغ داریم هرآنچه که در متن استعفا آمده است در ذهنشان نیز بوده است البته گمانه زنی‌ها و مسائل مختلف از سوی طیف‌های مختلف اعلام شده بود اما هرآنچه اتفاق افتاده مواردی بود که مطرح کردم.

ربیعی مطرح کرد: امیدوارم هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت کنیم و یکی از مسائلی که در خبرها مطرح شد بحث رتبه بندی معلمان است که این موضوع از زمان دولت یازدهم مطرح شده است و امسال دو هزار میلیارد تومان در بودجه برای آن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: با تأکید رئیس جمهور بودجه رتبه بندی پیش بینی شده است حتی امسال دولت تصمیم گرفت بودجه را از نفت جدا کند تا نواسانات قیمت نفت بر روی بودجه تأثیر نگذارد و رئیس جمهور دستور داد در اعتبار دو هزار میلیارد تومانی رتبه بندی کاهشی صورت نگیرد و این بودجه اعمال خواهد شد و از یک یا دو ماه آینده رتبه بندی معلمان آغاز خواهد شد و اعتبار دو هزار میلیاردی آن پابرجاست. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: زندگی برای حقوق بگیران ثابت با دشواری مواجه است و در شرایط تحریم فشار بر آنها که از گروه بازنشستگان، معلمان و کارگران هستند بیشتر خواهد بود و وظیفه ما در دولت مراقبت بیشتر از زندگی آنهاست و تمام هم و غم خود را براین گذاشته ایم تا فشار کمتر به زندگی مردم بیاید.

منبع: تسنیم