به گزارش اکونا پرس،
 سردار "سیدکمال هادیانفر" در نشست خبری اظهار داشت: برابر قانون، خودرو‌های دارای بالای یک میلیون تومان جریمه باید توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ هدایت شوند که در حال حاضر بیش از ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو در پارکینگ‌های کشور به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان، توقیف هستند.
وی با اشاره به بازدید میدانی و نامحسوس از پارکینگ‌های توقیف خودرو افزود: بیشتر خودرو‌های توقیفی از نوع پراید، پژو آر دی و ... متعلق به کسانی هستند که از طریق خودرو امرار معاش می‌کنند و این خودرو‌ها دارای جرایم یک میلیون تا ۱۵ میلیون تومان هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با استناد به ماده ۴۷ قانون محاسبات کشور مبنی بر "دادن مهلت به افراد دارای دیون دولتی " اضافه کرد: برای کمک به رانندگانی که خودروهایشان به دلیل جرایم بالای یک میلیون تومان، مدت‌ها است در پارکینگ‌ها توقیف است و به استناد ماده ۴۷ قانون محاسبات کشور، طرحی برای اجرای تقسیط جرایم تدوین شد و به تایید فرمانده ناجا رسید و پس از طی این مرحله با تایید وزیر کشور، دستورالعمل اجرای طرح به رده‌های متولی ابلاغ شد.
سردار هادیانفر ادامه داد: البته اجرای این طرح شامل خودور‌هایی است که حائز شرایطی چون؛ نداشتن سن فرسودگی (خودرو سواری ۲۰ سال، سواری عمومی بنزین سوز و دوگانه سوز ۱۲ سال و موتورسیکلت کاربراتوری ۶ سال)، فاقد شکایت قضایی و ... باشند.
این مقام ارشد انتظامی تشریح کرد: مالک در این طرح متعهد به پرداخت جریمه تا یک سال به شیوه اقساطی است و تا زمانی که جریمه به طور کامل تسویه نشود، مالک حق انتقال و فروش خودرو را ندارد.
وی اضافه کرد: مالک پس از اتمام پرداخت جریمه و تسویه حساب، می‌تواند به پلیس راهور مراجعه کند و پلیس بر برگه پارکینگ عنوان "شکایت برطرف شد" را ثبت و مهر می‌کند.
سردار هادیانفر درباره اینکه این طرح ایا شامل پرداخت هزینه پارکینگ نیز می‌شود، گفت: خیر، اجرای طرح تقسیطی صرفا مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی است.
وی یادآور شد: حتی اگر خودرویی در حال حاضر جریمه بالای یک میلیون تومان دارد و به هر دلیلی توقیف نشده باشد، مالک می‌تواند به صورت تقسیطی این جریمه را پرداخت کند و " اجرای طرح تقسیطی جرایم راهنمایی و رانندگی " صرفا به خودرو‌های توقیفی معطوف نیست. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود درباره خودرو‌های دارای پلاک موقت بیان کرد: به استناد ماده ۵۰ و ۷۸ قانون گمرک کشور، برای خودرو‌های گذر موقت، امکان نقل و انتقال و خرید و فروش وجود ندارد.
این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: متأسفانه در برخی از سایت ها، چون شیپور و دیوار، آگهی‌هایی با عنوان "نقل و انتقال" یا " خرید و فروش خودرو‌های دارای پلاک موقت" دیده می‌شود که امکان چنین فرآیندی وجود ندارد و برخی از افراد سودجو به دنبال کلاهبرداری هستند.
سردار هادیانفر درباره راکبان موتورسیکلتی که بیش از حد مجاز بار می‌زنند نیز خاطرنشان کرد: در کلان شهرهایی، چون تهران به ویژه در محدوده بازار شاهدیم که راکب موتورسیکلتی به اندازه توان یک وانت بار، وسایل گوناگون حمل و نقل می‌کند که پلیس با چنین مواردی نیز به شدت برخورد می‌کند.
وی اضافه کرد: از طرفی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، به وانت بار‌هایی که بیش از ۵ سال از عمر آن‌ها نگذشته باشد پلاک عمومی می‌دهد تا محدودیتی در تردد نداشته باشد.
سردار هادیانفر با اشاره به ارسال پیامک تخلفات به رانندگان یادآور شد: از طریق سامانه پیامکی تخلف رانندگان متخلف به شماره تماسی که در ثبت سند ارائه شده است، ارسال می‌شود و اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که این پیامک‌ها را دریافت نمی‌کنند باید با مراجعه به مراکز شماره گذاری اطلاعاتشان را به روز کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خودرویی که مالکش فوت شده است، گفت: برابر ماده ۸ و ۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ناجا، وراث فرد فوت شده موظف هستند ظرف ۶ ماه خودرو را تعیین تکلیف کنند و پس از تعیین تکلیف، پلاک از نام فرد فوت شده خارج می‌شود.