به گزارش اکونا پرس،

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه امسال اظهار‌ کرد: برای اجرای رتبه‌بندی ضوابط مشخص مورد نیاز است و این ضوابط می‌تواند بر اساس آنچه که ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه تعیین کرده است روال خود را طی کند و از این کانال اقدام شود، به نظر بنده رتبه‌بندی می‌تواند از طریق شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دولت و سران سه قوه که به نتیجه رسیدند و ضوابط را مشخص کردند ما انشاالله رتبه‌بندی را بر اساس آن تعیین می‌کنیم؛ هم‌اکنون این دو ساز و کار وجود دارد و هر کدام را که بپذیرند، کار آن را انجام می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا رتبه‌بندی از مهر امسال اجرا خواهد شد؟ گفت: گفته‌اند از مهر اجرایی می‌شود و ما نیز پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه وضعیتی پیدا می‌کند اما باید مدتی به ما فرصت دهید تا وضعیت مشخص شود و بدانیم قرار است بر اساس روش اول پیش بروند یا روش دوم.

الهیار ترکمن ادامه داد: ضوابط رتبه‌بندی را هر دو نهاد می‌توانند تعیین کنند یعنی هم شورای هماهنگی سران سه قوه و هم مجلس، اگر از طریق شورای هماهنگی سران سه قوه عملیاتی شود، زود بازده‌تر بوده و از طریق مجلس با تاخیر بیشتری مواجه می‌شود، به هر حال طبق ضوابط موجود  هر دو نهاد می‌توانند اجازه تعیین ضوابط رتبه‌بندی را به آموزش‌وپرورش بدهند.