به گزارش اکونا پرس،

«محمد اشجعی» در گفت‎وگو با ایسنا،  با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه‎ی بارشی و تداوم آن تا فردا، امروز و فردا شاهد تداوم ناپایداری جوی، ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید، بارش گاهی به صورت رگبار و همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در نواحی مستعد و آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که احتمال بارش برف در ارتفاعات نواحی سردسیر و یخبندان نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارش باران و تگرگ به توصیه‎های سازمان جهاد کشاورزی عمل کنند.

وی در ادامه دمای فعلی تبریز را مشابه دیروز و 10 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: در طول 24 ساعت گذشته، تبریز در گرمترین ساعات، 17 درجه و در سردترین ساعات، هفت درجه بالای صفر بوده است.

اشجعی خاطرنشان کرد: همچنین در طول 24 ساعت گذشته، جلفا با دمای 21 درجه بالای صفر، گرم‎ترین شهر و شهرستان سراب با دمای صفر درجه، سردترین شهر استان بوده‎اند.

بر اساس این خبر، اداره‌کل هواشناسی استان، طی اطلاعیه‎ای اعلام کرد، با توجه به کاهش محسوس دما از روز یکشنبه 26 فروردین، احتمال رخداد دمای یخبندان و سرمای دیررس بهاره به ویژه در نیمه شرقی استان وجود دارد، بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه اعم از گرم کردن باغ با بخاری یا کاه و کلش، استفاده از ماشین‌های مولد باد، آبیاری باغ و آبپاشی یا مه‌پاشی درختان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی  به عمل آید.