به گزارش اکونا پرس،

فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با استقبال از حکم شعبه یک دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس‌راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان، گفت: قطعاً حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری بر اساس قوانین موجود بوده و همه ما باید به قانون تمکین کنیم.

وی افزود: چندی پیش خانم آقاپور نماینده شبستر گفت که برخی خانم ها در حوزه انتخابیه ایشان برای رفتن به محل کار از موتورسیکلت استفاده می‌کنند و جا دارد که ما نیز در زنان متناسب با نیازهای جامعه زنان این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. بر همین اساس نامه‌ای به معاون پارلمانی نیروی انتظامی زدیم و خواستار حضور کارشناسان نیروی انتظامی در فراکسیون زنان برای بررسی کارشناسی این موضوع شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: باید ببینیم آیا در قوانین راهنمایی و رانندگی منعی برای این امر وجود دارد یا خیر؟ اگر هم در این زمینه خلاء قانونی وجود داشته باشد ما در مجلس می‌توانیم آن را برطرف کنیم. امیدواریم با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در فراکسیون زنان بحث کارشناسی در این رابطه متناسب با نیاز جامعه زنان، اشتغال و منطقه جغرافیایی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.