به گزارش اکونا پرس،

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس باید ظرف مدت سه سال اجرا شود یعنی چه در آموزش‌‌وپرورش امکانات داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید قانون اجرا شود.

وی افزود: درست است که نقدهایی درباره به کارگیری آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی یا برخی از مربیان پیش‌دبستانی مطرح است اما تبدیل وضعیت آنها قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم و دیگر از مرحله نقد گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای معلمان حق‌التدریس مبنی بر تخصیص اعتبار 450 میلیارد تومانی در بودجه 98 برای استخدام آنها گفت: زمانی که بودجه سال 98 در حال بررسی بود در جدول شماره 9 و در ردیف 550 هزار، 445 میلیارد تومان اعتبار برای جذب این افراد پیش‌بینی شد اما این موضوع در سقف جدید بودجه که به تأیید سران سه قوه رسیده و ملاک عمل اجرای بودجه در سال 98 است به آموزش و پرورش ابلاغ نشده که ما بخواهیم برای آن تخصیص دریافت کنیم.

الهیار ترکمن متذکر شد:  با این وجود ما باید قانون را اجرا کنیم و نباید به فکر "پول" بود؛  از مهر ماه به بعد وارد فرآیند جذب این نیروها خواهیم شد و چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد، استخدام این افراد ظرف 3 سالی که در متن قانون مشخص شده، باید اجرا شود.