به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا حاجی بابایی  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت  با بیان اینکه اکثر افرادی که درباره نظام رتبه بندی اظهار نظر می‌‎کنند به این طرح تسلط ندارند، گفت: اگر قرار باشد دولت برای اجرای نظام رتبه بندی بر اساس اظهارات سرپرست وزارت آموزش و پرورش، ماهانه 600 هزار تومان به حقوق معلمان بیفزاید، باید به مجلس لایحه ارائه دهد ولی تا کنون هیچ قدمی برای ارائه لایحه برداشته نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم تعیین عنوان شده به هیچ عنوان در بودجه دیده نشده است، افزود: البته شورای عالی اقتصادی سران قوا بر تخصیص 100 درصدی بودجه رتبه بندی یعنی 2 هزار میلیارد تومان دیده شده در بودجه 98 برای رتبه بندی معلمان تأکید دارد که البته با این رقم هم نمی‌توان رقم 600 هزار تومان را به حقوق معلمان اضافه کرد.

وی تصریح کرد: مشخص نیست دولت به دنبال اجرای چه برنامه‌ای است؛ معلمان به دنبال افزایش حقوق‌های جزئی نیستند بلکه به دنبال تثبیت و تحکیم جایگاه خود به عنوان معلم هستند.

حاجی بابایی تأکید کرد: حدود دو سال است که منتظر ارائه لایحه رتبه بندی از سوی دولت به مجلس هستیم.

وی اضافه کرد: نباید صحبتی که خارج از توان دولت و کشور است در خصوص معلمان و رتبه بندی فرهنگیان مطرح کرد که فقط انتظار این قشر زحمتکش را از بین برد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: متأسفانه در جامعه ما نوعی تفکر لیبرال وجود دارد که ازهر نوع تفکر حمایت از محرومین و اقشار ضعیف انتقاد می‌کنند واین رفتارها را به حرکات پوپولیستی گره می‌‎زنند و می‌‎خواهند با همین هجمه‌ها جلوی بسیاری از حرکات مفید را بگیرند.