به گزارش اکونا پرس،

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وظیفه اصلی پلیس پیشگیری، پیشگیری از جرائم و وقوع سرقت‌ها است.

او گفت: با توجه به فصل تابستان ماموران ما در قالب تیم‌های گشتی و عملیاتی به صورت محسوس و نامحسوس در حال فعالیت در سطح شهر تهران هستند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه پاکسازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای مردادماه امسال پس از اقدامات پیشگیری مناسب و انجام طرح‌های عملیاتی مانند طرح‌های رعد، صاعقه، مبارزه با جیب بری و طرح امنیت که به صورت محله محوری انجام می‌شود، میزان سرقت‌ها به مقدار ۵ درصد در سطح پایتخت را کاهش داده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشفیات در یک ماهه گذشته، افزود: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان در حال فعالیت هستیم و برای پاکسازی پارک‌ها و محلات از وجود این افراد به صورت شبانه روز اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: شهروندان در بحث پیشگیری از جرایم دقت بیشتر را داشته باشند تا دچار مشکلات نشوند، مردم خود را همیار پلیس قلمداد کنند و در وهله اول نسبت به خود احساس مسئولیت کنند و در مرحله بعد نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه سرقت این وسیله کمی افزایش یافته است، لذا شهروندان در نحوه استفاده از آن در محیط‌های عمومی و مکان‌های شلوغ دقت کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

سرهنگ موقوفه‌ای اضافه کرد: شهروندان با رعایت مسائل ایمنی در بحث منازل از نظر نصب حفاظ و درب‌های ضد سرقت از به سرقت رفتن خانه‌هایشان جلوگیری کنند.