به گزارش اکونا پرس،

متن پیام محسن حاجی میرزایی، به مناسبت روز جهانی معلم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

             هست معلم پیمبری که به رتبت                                                 برتر از او نیست جز خدای معلم

سیزدهم مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌دارم و به روان تابناک معلمان شهید سرزمینم که در راه بسط فضیلت‌های معنوی و ترویج مکارم اخلاقی و دفاع از حریم دین و میهن جان باختند درود فراوان می‌فرستم.

ایجاد و استقرار هرگونه نظام اجتماعی بدون مشارکت جدی، فراگیر و کیفی معلمان امکان‌پذیر نیست و امروز آموزه‌های معلمان سازنده فردای جوامع انسانی است.

تعلیم و به‌ویژه تربیت و آموزگار و مربی در دین مبین اسلام و کلام وحیانی قرآن کریم جایگاهی رفیع دارد. خداوند کتاب جامع خویش را با امر به خواندن و یادگیری آغاز می‌کند. رسول اکرم اسلام(ص) خود را برانگیخته به معلمی و تعلیم و تربیت می‌داند و امام علی علیه‌السلام خود را مدیون کسی می‌داند که کلمه‌ای به او بیاموزد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از سنت حسنه اسلامی همواره بر نقش بی‌بدیل معلمان تأکید شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معلمی را شغل انبیا می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده قلمداد می‌کنند.

معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌دهنده محض به راهبرآموزشی و تربیتی چرخش می‌کند و در این نقش‌آفرینی جدید هویت فراگیران را به نحوی متفاوت از نظام‌های تربیتی گذشته و در کسب مهارت‌های موردنیاز برای ایفای نقش شهروند مطلوب در دنیای جدید شکل می‌دهد.

مقصد اعلای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مسیر عدالت آموزشی و توزیع برابر فرصت‌های آموزشی و تربیتی گذر می‌کند و این مهم بدون به خدمت گرفتن معلمان حرفه‌ای، ماهر و با انگیزه به اتمام نخواهد رسید.

از خداوند متعال توفیق نظام تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف عالی تربیت انسان مؤمن و دست‌یافته به مراتبی از حیات طیبه مسألت می‌کنم.