به گزارش اکونا پرس،

حسین مقصودی  در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان حذف انحصاری شدن زبان انگلیسی به انتقاد مخالفان این طرح اشاره کرد و گفت: ۵۷ نفر از نمایندگان طرحی را امضا کردند تحت عنوان حذف انحصاری شدن زبان انگلیسی در مدارس که برخی از منتقدان این طرح را به باد انتقاد گر‌فتند.

 نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح حذف انحصاری شدن زبان انگلیسی یک ایده بوده است که مخالفان و منتقدان تفاسیر متعددی از آن برداشت کرده اند؛ نمایندگان تصمیمی برای حذف درس زبان انگلیسی ندارند؛ یکی از اهداف این طرح هدفمند کردن تدریس درس زبان انگلیسی در مدارس است؛ متاسفانه امروز با دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی روبرو هستیم که بعد از کلی آموزش دربه کارگیری زبان انگلیسی بسیار با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: حذف انحصار از زبان انگلیسی بدین معنا است که شرایط تدریس دیگر زبان های خارجی از جمله زبان فرانسه، روسی و آلمانی و ... در مدارس فراهم شود تا دانش آموزان براساس رغبت و علاقه به سمت یادگیری زبان خارجی بروند.

مقصودی با اشاره به حذف کنکور گفت: طرح حذف انحصاری بودن زبان انگلیسی در مدارس با انتقادهای بسیاری از جمله بحث حذف کنکور مواجه شده است، سالانه سی هزار میلیارد تومان پول به بهانه کنکور توسط مافیای کنکور از جوانان گرفته می شود ما در تلاش هستیم تا مافیای کنکور را حذف کرده و کلاف سردرگم کنکور را سر و سامان دهیم؛ پس دلیلی بر حذف درس زبان انگلیسی و ارجاع دادن دانش آموزان به آموزشگاه‌ها نمی بینیم .

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا های مجلس تاکید کرد: مجلس سال آینده در سیستم آموزشی کشور به صورت جدی ورود پیدا می کند؛ تک تک مشکلات زیر ساختی آموزش از تغییر کتب درسی، حذف انحصار زبان انگلیسی و حذف کنکور تا حذف 24 مدرسه با عنوان‌های مختلف غیر انتفاعی و غیر دولتی و... در دستور کار خود قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در کشور ما ورود به دانشگاه سخت ولی خروج از آن بسیار  آسان است و باید این مسیر را تغییر دهیم؛ ایجاد تنوع در آموزش زبان های خارجی و حذف انحصار از زبان انگلیسی می تواند مقدمه خوبی برای تغییر زیر ساخت های آموزشی باشد؛ وجود آموزش‌های آزاد در این طرح دلیلی بر حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس نیست بلکه زمینه ای است برای ورود دیگر زبان های خارجی از قبیل آلمانی و فرانسه و دیگر زبان‌ها در سیستم آموزشی کشور  تا دانش آموزان بتواند با رغبت و علاقه  برای یادگیری این دروس پیش قدم شوند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ما حذف زبان انگلیسی از مدرسه ها نیست بلکه رفع انحصار زبان انگلیسی است باید در کنار آموزش زبان انگلیسی به زبان ها خارجی دیگر هم توجه شود در این میان اگر این موضوع قربانی اهداف حزبی و سیاسی شود ظلمی بزرگ در حق آموزش  کشور است، امیدوارم این طرح از تمام زاویه ها مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد .