به گزارش اکونا پرس،

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات مهم مجلس در جهت حمایت از فرهنگیان در قالب طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، ‌اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: مجلس حمایت گسترده‌ و همه جانبه‌ای از آموزش و پرورش داشت که امیدواریم با تأیید شورای نگهبان این مصوبات هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مصوبات مهمی که هفته گذشته با رأی بالای نمایندگان به تصویب رسید، این بود که وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند را بدون رعایت سقف نسبت به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر آنها اقدام کند.

خدابخشی یادآور شد: پیش از این، فرهنگیان نسبت به اعمال نشدن مدرک تحصیلی بالاتر خود معترض بودند که با این مصوبه مجلس نسبت به رفع این محدودیت اقدام می‌شود و مدرک تحصیلی بالاتر بدون در نظر گرفتن محدودیت برای آن‎‌ها اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان تدوین و تهیه این طرح تلاش شد که این طرح مهم با قوانین و اسناد بالادستی مغایرتی نداشته باشد تا مورد ایراد شورای نگهبان نیز ایراد نگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهادات مطرح شده در طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، ‌اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موجب درآمدزایی آموزش و پرورش می‌شود و کمکی برای درآمدزایی دولت است.