به گزارش اکونا پرس،

خدیجه ربیعی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قطع حق عائله‌مندی زنان مجرد در آموزش‌وپرورش که منجر به اعتراض بانوان فرهنگی شده است، عنوان کرد: معاونت امور زنان رئیس جمهور با توجه به مأموریت‌ها و شرح وظایف خود در جهت حمایت از بانوان باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد و با توجه به اینکه بانوان شاغل در آموزش و پرورش چندین سال از این حق برخوردار بودند، باید جایگزینی برای جبران این بند حذف شده بیابد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا این موضوع در نشست فراکسیون زنان مجلس نیز طرح خواهد شد و با توجه به شناختی که از اکثریت اعضا داریم در این زمینه حمایت خواهند کرد تا بانوان شاغل در آموزش و پرورش متضرر نشود.

وی تصریح کرد: قطعا وزارت آموزش و پرورش باید در تصمیمی که اتخاذ شده یا به این وزارتخانه تحمیل شده تجدید نظر کند تا بانوانی که به هر دلیلی مجرد هستند از این حق محروم نمانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: بسیاری از بانوان شاغل در خانواده‌های از کار افتاده با مشکلات فراوانی دست  پنجه نرم می‌کنند و برای تحکیم نهاد خانواده باید از این بانوان حمایت شود نه اینکه با حذف بندی از حقوق آنان نارضایتی آنان را فراهم کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به مراجعات مردمی بالا در این زمینه از سوی بانوان شاغل در آموزش و پرورش، گفت: لازم است در این زمینه نشست مشترکی نیز با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار و نسبت به حل این موضوع که بانوان را متضرر کرده است، اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرد که حق عائله‌مندی بانوان مجرد در آموزش‌وپرورش با ورود نهادهای نظارتی قطع و به همین دلیل چنین بندی را نمی‌توان به حقوق بانوان مجرد افزود.