به گزارش اکونا پرس،
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه بطحایی به جهانگیری و اعتراض به تبعیض پرداخت‌ها میان معلمان و سایر کارکنان دولت، گفت: اگرچه توجه وزیر آموزش و پرورش به این موضوع بسیار پسندیده و بجا بود اما باید به دنبال راهکار عملی برای ازبین بردن این تبعیضات بود.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری برای از بین رفتن این تبعیضان در کشور وجود دارد اما هنوز به درستی اجرایی نشده است؛ حقوق و مزایای کارکنان دولت را تدوین کردیم اما اجرایی نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: برخی برای تبعیضی که در حقوق کارکنان دولت وجود داردند  توجیهاتی ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه برخی دستگاه‌ها مانند وزرات نفت و نیرو درآمد اختصاصی دارند و می‌توانند از این درآمدها حقوق بیشتری به کارکنان دهند این در حالی است که درآمد این وزارتخانه‌ها بیت‌المال و برای استفاده تمام مردم است.

 

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه صحبت‌های آقای بطحایی کاملا درست است، اظهار کرد: اگر وزارت خاصی درآمدی دارد باید از این درآمد برای ارتقا و رشد سازمانی که سرمایه‌های آتی کشور را پرورش می‌دهد، استفاده شود.

 

احمدی لاشکی ادامه داد: فقر بد نیست اما فرق و تبعیض ناپسند است؛ باید حقوق کارکنان دولت عادلانه در اختیار آنها قرار گیرد؛ آقای جهانگیری باید دستورالعملی با هماهنگی دیگر مسئولان آماده کند و به دستگاه‌ها ابلاغ کند؛ باید یک صندوق با یک تعریف مشخص برای حقوق کارکنان وجود داشته باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: به حقوق‌های پایین‌تر از 2 میلیون و 300 هزار تومان مالیات تعلق نمی‌گیرد این درحالی است که معلمانی که از سال 88 جذب آموزش و پرورش  شدند حقوقی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت می‌کنند یعنی حتی حداقل حقوق را نیز این عزیزان دریافت نمی‌کنند.