به گزارش اکونا پرس،
 شهرام کوسه غراوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه )‌ مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور، گفت: محرومیت مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش ریشه در تاریخ ستم شاهی دارد علی‌رغم خدمات جمهوری اسلامی محرومیت هنوز در مناطق زیادی باقی مانده است.

 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست خارجه جمهوری اسلامی همواره بر حمایت از مظلوم و مقابله با ستمگر متمرکز بوده است و دنیا خوب می‌داند ایران امروز سرزمینی امن و دارای قدرت نظامی است بی تردید این استقلال مرهون رهبری فرزانه و شجاع مبتنی بر ولایت فقیه است.

 

آمریکا حق تصمیم‌گیری کشورها در امور داخلی کشور خود را به رسمیت بشناسند

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و استعمار باید حق تصمیم‌گیری کشورها در امور داخلی خود را به رسمیت بشناسند و بدانند دخالت در امور کشورهای مسلمان چیزی عاید آنها نخواهد کرد.

 

ارتقا کیفیت کالا در گرو عزم ملی است

 

وی اظهار کرد: ارتقا کیفیت کالا و خدمات در سالی که به شعار حمایت از کالای ایرانی مزین است نیاز به عزم همه جانبه دارد؛ تحقق این شعار کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است لذا مدیران باید با استفاده از نیروهای جوان، مستعد، پرانرژی و جهادی و حذف زمینه‌های تبعیض و توجه جدی به حاکمیت شایسته سالاری از ظرفیت انسانی حداکثر استفاده را بنمایند.

 

مشکل اشتغال حل شود

 

وی تاکید کرد: بازنشسته عزیزی که 30 سال در خدمت کشور بود حالا با استرس در خانه به اشتغال فرزندش می‌اندیشد؛ متاسفانه درد بیکاری فرزندان بر مشکلات عدم تناسب حقوق بازنشستگی و هزینه زندگی مضاعف شده است دولت محترم تمهیدی بیندیشد تا شان این قشر محترم رعایت شود و با آرامش زندگی کنند.

 

کوسه غراوی با اشاره به مشکلات فرهنگیان خاطرنشان کرد: عدم جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی حق‌التدریسی و معلمان سوادآموزی به ویژه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته موجب شده تا بخش قابل توجهی از این ظرفیت به صورت رسمی در آموزش و تربیت نسل امروز و آینده استفاده نشود؛ اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان ضروری است.

 

برنامه های توسعه کامل اجرایی نمی شود

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا کشوری که منابع غنی زیرزمینی، اراضی وسیع کشاورزی و منابع انسانی توسعه یافته دارد پس از 39 سال به جایگاه واقعی خود دست نیافته است؟ مشکل کجاست؟ مدیران؟ آموزش غلط؟ می‌دانیم که نقطه کلیدی این است که دولت‌های مختلف با استراتژی‌های مختلف هر کدام مسیرهای متفاوتی را سیر نمودند تا جایی که برنامه های توسعه هیچ کدام به طور کامل تحقق مناسبی نیافته است.